Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Institute of Education Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18
Browse
Browsing by browse.metadata.sponsorship "Davut Dörtçelik İlköğretim Okulu Müdürlüğü"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Proje tabanlı öğrenme yönteminin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin başarı ve fen motivasyonlarına etkisinin incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2011-07-20) Keskin, Elif; Ergül, Remziye; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; İlköğretim Ana Bilim Dalı; Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim DalıFen eğitiminin temel amaçlarından biri bireylerin yaşadığı dünyaya ait gelişimin ve değişimin birer parçası olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda sınıfta yaratıcı fikirler ortaya çıkaran ve öğrencilerin etkin katılımını sağlayan yöntemler kullanılması öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı olan ilgisini artıracaktır. Proje tabanlı öğrenme yöntemi bireylerin etkin katılımını ve sorgulayarak öğretim sürecinde yer almalarını sağlayan öğretim yöntemidir. Bu araştırmada, Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin, Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi'nde ilköğretim 6.sınıf öğrencilerin başarılarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli uygulanmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde yapılmış, örneklemini Davut Dörtçelik İlköğretim Okulu ve Özel Mavi Dünya İlköğretim Okulu 92 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Özel Mavi Dünya İlköğretim Okulu 6/B sınıfı ve Davut Dörtçelik İlköğretim Okulu 6/C sınıfı deney gruplarını, Mavi Dünya İlköğretim Okulu 6/A sınıfı ve Davut Dörtçelik İlköğretim Okulu 6/A sınıfı kontrol gruplarını oluşturmuştur. Deney grubu öğrencilerine işlenen ünite boyunca proje tabanlı öğrenme yöntemi ilkelerine uygun öğretim yapılmış, kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut programa uygun öğretim uygulanmıştır. Her iki gruba deneysel işlemler başlamadan önce ve deneysel işlem sonunda Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesine ait Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Başarı Testi ve öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarını ölçmek amaçlı Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği ön test ve son test olarak verilmiştir. Gruplar arasında başarı farkı ve fen öğrenimine yönelik motivasyon farkı incelenmiş, verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu arasında öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bunun sebebi olarak ise çalışmanın 3 haftalık bir ünite ile sınırlı olması düşünülmektedir.