Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/15
Browse
Browsing by browse.metadata.sponsorship "100. Yıl İlköğretim Okulu"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İlköğretim II. kademesindeki branş öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2003) Erçoban, Sevgi; Peker, Reşat; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Psikolojik Danışma ve Rehberlik.Bu araştırmada öğretmenlerin Empatik Eğilim Düzeylerini etkilediği düşünülen bazı bağımsız değişkenler belirlenmeye çalışılmıştır.Bağımsız değişken olarak, cinsiyet, medeni durum, çocuk sayısı, hizmet yılları, branş, yaş, mesleğini isteyerek seçip seçmeme, öğretmen yetiştiren bir okuldan mezun olup olmama, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile ilgili hizmet içi eğitim görüp görmeme, aylık gelirini yeterli bulup bulmama alınmıştır. Bağımlı değişkenler olarak öğretmenlerin Empatik Eğilim Ölçeğinden elde ettikleri puanlar alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa'nın İnegöl ilçesindeki İlköğretim Okullarının II. Kademesinde 200 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada ; öğretmenlerin Empatik Eğilim Düzeylerinin cinsiyet.mesleğini isteyerek seçip seçmeme.aylık gelirini yeterli bulup bulmamaya göre anlamlı bir değişme gösterdiği, medeni durum, çocuk sayısı, hizmet yılları, branş, yaş, öğretmen yetiştiren bir okuldan mezun olup olmama, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ile ilgili hizmet içi eğitim görüp görmemeye göre anlamlı bir değişme göstermediği bulunmuştur.