2016 Cilt 29 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12853
Browse
Browsing by Rights "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analyse des erreurs syntaxiques des productions ecrites chez les apprenants Turcs dans l’enseignement du FLE suivants l’approche communicative(Uludağ Üniversitesi, 2016-02-22) Karan, Deniz; Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksek Okulu/Fransız Dili Eğitimi Bölümü.La linguistique/l’analyse contrastive examine les différences et les ressemblances existantes entre la langue maternelle et la langue cible. Toutefois ces analyses se concentrent davantage sur la différence. Chaque langue possède sans aucun doute une structure qui lui est propre. Donc l’objectif est de comparer la langue cible et la langue maternelle, d’identifier les différences entre les deux langues, et ainsi, de déterminer à l’avance les difficultés que l’étudiant confronterait. Dans le cadre de l’enseignement du français langue étrangère la grammaire possède une place importante dans l’acquisition des capacités de lecture, d’écoute, d’écriture et de conversation. Les étudiants rencontrent des problèmes différents lors de l’apprentissage du français. Le français est une langue étrangère pour les Turcs. Vu l’impossibilité d’analyser chaque difficulté, dans notre modeste travail de recherche nous avons essayé d’analyser les erreurs commise concernant l'ordre des mots. La base théorique de cette recherche est constituée par l’analyse des données empiriques (les enquêtes, les copies des étudiants), la linguistique contrastive et l’analyse d’erreur qui est une branche de la linguistique appliquée. Le but de cette recherche est de fournir des solutions didactiques concrètes, efficaces et réalisables.Item Fen ve mühendislik alanlarında kariyer: Eğitim sürecinde kız öğrenciler ve çokdilli/çokkültürlü öğrencilerin deneyimleri(Uludağ Üniversitesi, 2016-02-24) Kahveci, AjdaFırsat eşitliği fen eğitimi alanında yapılan araştırmalarda vurgulanan en önemli temalardan biridir. Cinsiyet, sosyo-kültürel özellikler ve sosyo-ekonomik düzey gibi etkenler dünya çapında fen eğitimi sürecinde öğrenciler için dezavantajlı bir durum oluşturan faktörlerin arasındadır. Bu araştırmada, kültürel-tarihsel aktivite teorisi ışığında Türkiye'de kız öğrencilerin ve çokdilli/çokkültürlü öğrencilerin fen ve mühendislik alanlarında kariyer sahibi olmaları sürecinde deneyimlerinin ve karşılaştıkları güçlüklerin ne olduğu sorusuna yanıt aranmıştır. Çalışmada olgusal (fenomenolojik) yaklaşım odaklı nitel araştırma metodolojisi kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar öğrencilerin eğitim yaşantılarını etkileyen ve birçok durumda zorlayıcı olan faktörlerin olduğunu göstermiştir. Bu faktörler aktivite sisteminde birçok çelişkinin varlığına işaret etmektedir. Sosyo-ekonomik durum, eğitim sistemi ve alt yapı hedeflere ulaşmada önemli araçlar arasında yer alırken toplumsal normlar, açık ve örtük kurallar da aktivite sisteminin etkin olan diğer öğeleridir. Kız öğrenciler ve çokdilli/çokkültürlü öğrenciler için daha verimli bir eğitim süreci elde etme adına çelişkilerin giderilmesi konusunda öneriler getirilmiştir.Item İkinci yabancı dil Fransızca öğretimi ve salut! 10(Uludağ Üniversitesi, 2014-05-14) Kuşçu, ErtanÜlkemizde ikinci yabancı dil Fransızca öğretiminin ilk ve tek ders kitabı olma özelliğine sahip Salut! 10, Avrupa Konseyi Diller için Ortak Başvuru Metni ve çağdaş dil öğretim yaklaşımları doğrultusunda, öğrencilerin Fransızca'ya yönelik bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmeyi amaçlamıştır. Kitap Fransızca'yı, Ortak Başvuru Metni keşif düzeyi (A 1) kazanımlarına göre 72 ders saatinde öğretir. Hedef kitlesi, ortaöğretim öğrencileridir. İçerik, öğrenci merkezli hazırlanmış ve ağırlıklı olarak iletişim becerilerine yöneliktir. Bireysel farklılıklar dikkate alınarak hazırlanmış kitapta, rengârenk sayfalar, bol görseller, ses kayıtlarıyla desteklenmiş güncel yaşamdan okuma parçaları öğrencilere eğlenceli, albenili ve keyifli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Temel dilsel becerilere ek olarak sıralama, sınıflama, özetleme, eşleştirme, ilişkilendirme gibi alt becerilerle dil öğretim etkinlikleri çeşitlendirilmiştir. Öğretim süreci sonunda, öğrencilerden kültürel öğelerinde yardımıyla temel düzeyde Fransızca iletişim kurmaları beklenir. Çalışmada 2007'de okutulmaya başlayan Salut! 10, yine 2007 Haziran ve 2597 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayınlanan Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönerge'ye göre ele alınmıştır.Item L’apprenant du FLE dans son discours et la contribution des interpretants à la compétence de l’expression écrite(Uludağ Üniversitesi, 2015-02-21) Sevil, Necmettin Kamil; Öncül, Mehmet BedirhanNous proposons, dans cette étude un modèle sémiopragmatique en didactique du FLE, dans le processus du développement de la compétence de l’expression écrite. Les locuteurs reflètent une image de soi à travers leur discours (éthos) pour influencer le destinataire conformément aux règles sociales (habitus) ou logiques (logos). Le modèle actionnel pour faire acquérir les compétences discursives aux apprenants, doit englober une compétence rhétorique tout en ayant recours à Peirce, en ce qui concerne l’interprétant social et le locuteur pour la didactique. Aussi, l’objectif est de sensibiliser l’apprenant aux procédures interprétatives. Peirce met en évidence une triade formée par l’objet, le representamen et l’interprétant qui reflètent une dynamique productive dans un système des signes. La dynamique de l’interprétant peut être développée pour la didactique du FLE. L’objectif principal est de rendre la sémiosis illimité accessible aux apprenants dans leurs productions discursives tout en les rendant conscients de la relation triadique.Item Okul öncesi dönem çocuklarının bazı oyun ve oyuncaklarının evrenselliği ve güncelliğinin incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2016-04-24) Turaşlı, Nalan Kuru; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Oyun ve oyuncak, okul öncesi dönem çocuklarının yaşamının odak noktasında yer alır. Çocuğun olduğu her yerde oyun ve oyuncak da vardır. Oyun ve oyuncağın tarihi insanlık kadar eskidir ve her dönemde ortak kültürler arası ortak bir dil olmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, oyun ve oyuncağın tarihsel serüveni, evrenselliği ve günceliği üzerine dikkat çekmektir. Bu amaçla 1560 yılında Avrupa’da yapılan ve dönemin çocukluk yaşamına ışık tutan “Çocuk Oyunları” adlı tabloda yer alan oyun ve oyuncakların ülkemizdeki okul öncesi dönem çocuklarının oyunlarındaki güncel durumu araştırılmıştır. Araştırmanın ilk kısımda, söz konusu eserde bulunan çocuk oyun ve oyuncaklarının dökümü ve tanılaması yapılmıştır. İkinci kısmında da söz konusu oyun ve oyuncaların günümüzdeki durumu tespit edilmeye çalışılmıştır. Oluşturulan oyun gözlem formu Türkiye’deki iki farklı ilde (Bursa- İstanbul) farklı sosyo-ekonomik düzeyden gelen çocuklarla çalışan 100 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin analizinde Kategorisel Veri Analizi (Ki-Kare) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları oyun ve oyuncağın tarihsel serüveni, evrenselliği ve kültürler arası iletişimdeki yeri hakkında önemli vurgular yapmaktadır. Yapıtta da yer alan ve 1500’lü yıllarda Avrupa’da çocukların oynadıkları saklambaç, körebe, kulaktan kulağa gibi oyunların ülkemizde okul öncesi dönem çocukları tarafından hala yaygın bir biçimde oynanmakta olduğu, çocukların sadece kendi bedenlerini kullandıkları yani oyuncaksız oynanan oyunların unutulmak üzere olduğu vb. sonuçlara ulaşılmıştır.Item Pre-service science teachers’ self-efficacy beliefs to teach socio-scientific issues(Uludağ Üniversitesi, 2016-02-24) Muğaloğlu, Ebru Z.; Küçük, Zerrin Doğança; Güven, DevrimThis study aims to examine self-efficacy of pre-service science teachers to teach socio-scientific issues (SSI). Twenty-three senior pre-service science teachers participated in the study. Science Teaching Efficacy Belief Instrument (STEBI) was modified with an emphasis on SSI rather than scientific issues. The modified STEBI was applied to the participants before and after the intervention. As for the six-week intervention, three modules, which focused on understanding nature of SSI, teaching and assessing SSI, were followed by micro-teachings on selected SSI. At the end of six weeks, significant difference was found between pre and post-modified STEBI scores. Besides, there was a significant difference between pre and post scores on Personal Socio-scientific Issues Teaching Efficacy subscale, while no significant difference is reported on Socio-scientific Issues Teaching Outcome Expectancy subscale. The paper includes some suggestions for inclusion of SSI in science classes and for further studies on teaching efficacy on SSI.Item Psikolojik yardım arama tutumlarını yordayan değişkenler: Kendini damgalama, özsaygı, psikolojik yardım almış olma(Uludağ Üniversitesi, 2016-05-02) Sezer, Sevgi; Gülleroğlu, DenizPsikolojik yardım arama tutumları birçok faktörden etkilenmektedir. Son yıllardaki çalışmalar, kendini damgalama, özsaygı ve psikolojik yardım aramaya isteklilik arasında bir ilişki olduğuna dikkat çekmektedir. Medikososyaller ve üniversite kampüslerindeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezleri (PDRM) bünyesinde psikolojik yardım hizmetleri de sunan kurumlar olarak üniversitelerin, sundukları yardım hizmetlerinin kalitesini artırma ve öğrencilere ulaşma sorumluluğu vardır. Bu araştırmada 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri, İletişim ve Siyasal Bilgiler fakültelerinin 2. ve 3. sınıflarına devam etmekte olan öğrencilerin (n:586) psikolojik yardım arama tutumları incelenmiştir. Çalışmada alan yazında psikolojik yardım arama tutumları ile ilişkisine dikkate çekilen kendini damgalama, özsaygı, cinsiyet ve daha önce psikolojik yardım almış olma gibi değişkenler ele alınmış ve bu değişkenlerin hep birlikte psikolojik yardım arama tutumlarını yordama gücü incelenmiştir. Veri toplamak amacıyla Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği, Rosenberg Özsaygı Ölçeği, Psikolojik Yardım Arama Tutumları Ölçeği kullanılmış, ayrıca bir soru ile öğrencilerin daha önce psikolojik yardım alıp almadıkları sorulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız örneklemler için t testi ile çoklu doğrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır Araştırmada kendini damgalama,özsaygı ve cinsiyetin psikolojik yardım arama tutumlarını anlamlı şekilde yordadığı, cinsiyete ve daha önce psikolojik yardım almış olmaya göre de yardım arama tutumlarının farklılaştığı görülmüştür.Item Tıp fakültesi öğretim üyelerinin öğretimde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı hakkında görüşlerinin araştırılması(Uludağ Üniversitesi, 2016-01-31) Demirbilek, MuhammetBu araştırmanın amacı; tıp eğitiminde simülasyonların kullanımı hakkında tıp fakültesi öğretim üyelerinin fikirlerini, algılarını ve deneyimlerini ortaya koymaktır. Yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları incelendiğinde, ders aktivitelerinde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanan tıp fakültesi öğretim üyeleri simülasyonları; teorik bilgileri görsel ve pratiğe yönelik araçlarla desteklemek, kalıcılığı sağlamak, dikkat çekmek, güvenli gözlem yapmak ve uygulama ve değerlendirme amaçlı kullandıkları ortaya çıkmıştır. Derslerinde simülasyonu tercih etmeyen öğretim üyelerinin simülasyon kullanmama sebepleri; teknolojik alt yapı yetersizliği, gerekli yazılım ve programlar, maliyet, yenilikçi zihniyet eksikliği, alanda eğitimli personel eksikliği, Türkçe yazılım eksikliği, zaman kısıtı, alanında simülasyon olmaması, bilgi-becerilerin gerçeğe transfer edilememesi, dikkati dağıtması şeklinde ortaya çıktığı görülmektedir.