2013 Cilt 26 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12323
Browse
Browsing by Department "Eğitim Fakültesi"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Atatürk’ün öğrenim gördüğü Manastır Vilâyeti’nde eğitim(Uludağ Üniversitesi, 2013-12-25) Doğanay, Fatma Kaya; Demirel, Muammer; Eğitim FakültesiBu çalışmanın amacı, Atatürk’ün fikrî gelişiminde büyük etkisi görülen Manastır vilâyetindeki eğitim kurumlarını, bunların gelişimlerini ve bölgeye yaptıkları katkıları ortaya koymaktır. Çalışmada, Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nden alınan belgeler, devlet ve vilâyet salnâmeleri ve telif eserler kaynak olarak kullanılmıştır. Osmanlı Devleti, modernleşme sürecine girdiğinde eğitim kurumları da bu durumdan nasibini almış ve batılı tarzda mektepler açılmıştır. Aynı zamanda devlet, bu eğitim kurumlarına devletin geleceğini kurtarma görevini vermiştir. Amaç gerçekleşmemişse de bu okullarda eğitim gören Atatürk, Türk Milleti’nin büyük kurtarıcısı olmuştur. 1845 yılında ordu merkezlerinde askerî idâdi açılmaya karar verilmiştir. Bu karardan sonra Manastır merkezinde Rumeli Ordu-ı Hümâyûnu’na mensup Mekteb-i İdâdi-i Şâhâne açılmıştır. Taşrada rüşdiye mekteplerinin yayılmasına karar verildiğinde 2 Temmuz 1853 (H. 24 N 1269) tarihinde seçilen 25 yerden biri de Manastır olmuştur. Böylece Manastır vilâyeti genelindeki rüşdiye mektepleri yayılmaya başlamış ve 5 Aralık 1885’te mülki idâdi mektebi açılmıştır. Yine vilâyette medreseler, Gayrimüslim ve yabancı okullar da eğitim-öğretim yapmaktadırlar.Atatürk’ün Askerî İdâdiye girdiği 1895 (R. 1311/1312) yılında Manastır vilâyetinde 2 mülkî idâdi, 1 askerî idâdi, 1 askerî rüşdiye, 15 erkek ve 1 kız rüşdiyesi bulunmaktadır. Daha sonraki yıllarda sayı giderek artmış ve Makedonya’nın merkezi konumunda olan Manastır, Osmanlı yönetiminden çıktığı 1912 yılına kadar eğitim kurumlarıyla ve fikri yapısıyla önemli devlet adamları yetiştirmiştir.Item Doğrusal ilişki bilgisini oluşturma süreci üzerine bir durum çalışması(Uludağ Üniversitesi, 2013-12-30) Altun, Murat; Durmaz, Burcu; Eğitim FakültesiSon yıllarda öğrenme ortamı düzenlemede, bilişsel süreçlerle ilgili gelişmelerin ciddi etkileri olmuştur. Çalışmamızda bu gelişmelerin dikkate alınmasıyla hazırlanmış bir öğrenme ortamında, konu hakkında önöğrenmesi olmayan bir ilköğretim 6. sınıf öğrencisinin doğrusal ilişki bilgisini oluşturma süreci incelenmiştir. Örnek olay yöntemi ile gerçekleştirilen çalışma, gönüllü bir 6. sınıf öğrencisiyle yürütülmüş, çalışmada öğrencinin ön deneyim ve bilgilerini azami ölçüde kullanabilmesine imkân veren iki problem kullanılmıştır. Çalışmada öğrencinin ilk problemde oluşturduğu bilgiyi, sonraki problemde kullandığı ve doğrusal ilişki bilgisini belirli bir düzeyde doğru olarak soyutlayabildiği gözlenmiştir. Çalışma, doğrusal ilişkinin öğretiminde çevresel olay ve problemlerin kullanılmasının öğrenmeyi sağladığını ve öğrenmeye olan güçlü katkısını ortaya koymuştur.Item Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri İle sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin akademik başarılarına göre incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2013-12-25) Güleç, Selma; Kahraman, Pınar Bağçeli; Sezer, Gönül Onur; Eğitim Fakültesi; İlköğretim BölümüBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğretmen adaylarının akademik başarılarına göre zaman yönetim puan ortalamaları ve sınav kaygısı puan ortalamaları arasındaki farklılığı belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının zaman yönetimi ve sınav kaygısı ölçeğinden aldıkları puanlar hesaplanmış aralarındaki ilişki alt boyutları ele alınmış ve incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 78’i kız, 36’sı erkek toplam 114 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışma sonunda, araştırma kapsamına alınan öğretmen adaylarının akademik başarıları ve zaman yönetim becerileri ölçeklerinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının toplam zaman yönetimi ile sınav kaygı ölçeği alt boyutu olan kuruntu arasında, zaman yönetimi envanterinin alt boyutlarından olan zaman tutumları ile toplam sınav kaygısı ve sınav kaygısı alt boyutundan olan kuruntu arasında ters yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Item Türk öğrencilerin PISA’da karşılaştıkları güçlüklerin analizi(Uludağ Üniversitesi, 2014-01-19) Güler, Hatice Kübra; Eğitim FakültesiPİSA ve TIMSS gibi sınavlarda üst üste elde edilen düşük başarı düzeyleri, ülkemiz ilköğretiminde, özellikle problem çözme alanında, bazı sorunların olduğunu göstermektedir. Bu çalışmada, PISA matematik uygulamalarında kullanılmış, değişik zorluk düzeylerindeki 5 soru, ilköğretimi yeni bitirmiş 6 öğrenciye yöneltilmiş ve onların cevaplama süreçleri betimsel analize tabi tutularak öğrencilerin PISA sorularını çözmede karşılaştıkları güçlük kaynakları belirlenmiştir. Çalışma sonunda başlıca güçlük kaynakları olarak; öğrencilerin kendilerine güvenmemeleri, bilgi eksikliklerinin olması, problemi tam okumamaları, okuduklarını anlayamamaları ve dikkatsiz davranmaları tespit edilmiştir. Bu güçlük kaynakları PISA tarafından tanımlanan özgün yeterliliklere göre sınıflandırıldığında öğrencilerin en çok iletişim ve muhakeme becerilerinde eksikliklerinin olduğu ve duyuşsal alanda zorlandıkları görülmüştür. Bunlar öğretimde alınabilecek tedbirlerle giderilebilecek türden olup, öğretimin niteliğinin artırılması halinde üstesinden gelinebileceği sonucuna varılmıştır.