2005 Cilt 18 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10786
Browse
Browsing by Department "Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Anatomik yapıların sesin harmonik yapısı ve tını değişiklikleri üzerindeki etkileri(Uludağ Üniversitesi, 2005) Helvacı, Ayhan; Eğitim Fakültesi; Güzel Sanatlar Eğitimi BölümüSes, insanın çevresiyle iletişim ve etkileşiminde rol oynayan temel öğelerin ya da gereçlerin başında gelir. Günümüzde insanda oluşabilen ses problemleri gelişen tıp sayesinde daha kolay anlaşılmakta ve tedavi edilmektedir. Bu gelişmeler anatomik yapıların müzikal ses kalitesine etkilerinin tespitini de kolaylaştırmıştır. Bu çalışmada, ses üretimindeki fizyolojik faktörlerden yararlanılarak, insanın ses üretim sistemindeki anatomik yapılarının ses kalitesi üzerindeki etkileri araştırılmış, elde edilen bulgular tartışılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi A.B.D. ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi A.B.D. da en az bir yıl ve daha fazla programlı ses eğitimi alan, rastlamsal yöntemle belirlenen ana çalgı şan ve bireysel ses eğitimi dersi öğrencileri oluşturmaktadır.Item İlköğretimin ilk yıllarındaki sanat eleştirisi uygulamaları ve bu uygulamaların eleştirel düşünme gelişimi açısından önemi(Uludağ Üniversitesi, 2005) İşler, Ahmet Şinasi; Eğitim Fakültesi; Güzel Sanatlar Eğitimi BölümüBir üretim tarzı ve gelişme ülküsü olarak insanlığın enformasyon toplumuna dönüşme ve enformasyon çağına katılmaya yönelik yolculuğu, bir yandan bilgi üretimine başdöndürücü bir ivme kazandırırken, öte yandan da üretilmiş bilgilerin kısa sürede değillenmesi ve geçersiz kılınması sorununu gündeme getirmektedir. Bu da doğal olarak, formal eğitimin geleneksel bilgi ve içerik öğretimi misyonunun tartışmaya açılmasına ve farklı düşünme beceri ve yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik yaklaşımların güç kazanmasına yol açmaktadır. Eğitimbilimcilerin yeni gündemini oluşturan bu tartışma ve arayış sürecinin merkezindeki kavramlardan birisi de hiç kuşkusuz “eleştirel düşünce”dir. Bu araştırma, ilköğretimin birinci devresinde eleştirel düşünme yeteneklerinin başka alan ve koşullara transfer edilebilir bir biçimde öğretilmesinde sanat eleştirisinin oynayabileceği rolün boyutlarını ortaya koymaya çalışmaktadır. Sanat eleştirisinin sanat eğitiminde oynadığı rol, elbette üzerinde sıklıkla durulmuş ve tartışılmış bir konudur. Ancak, bu ilgi ve sorgulama düzeyinin, sanat eleştirisi uygulamalarının ilköğretim çağı çocuklarının eleştirel düşünce gelişimi üzerindeki etkileri için de geçerli olduğu pek söylenemez. Bu nedenle, bu araştırma konuyu öncelikle, eğitim sürecinin iyileştirilmesi perspektifinde tartışmaya açmakta ve ilköğretimin birinci basamağındaki çocukların sanatsal gelişim özellikleri doğrultusunda planlanacak uygulamalarda dikkat edilmesi gereken önemli noktaları vurgulamaya çalışmaktadır.