2018 Cilt 37 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18032
Browse
Browsing by Department "Sosyal Bilimler Enstitüsü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item İngiliz okulu ve uluslararası toplum teorisi bağlamında uluslararası ilişkilerin analizi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018) Arpalıer, Seçkin; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı1980’li yıllar itibariyle uluslararası ilişkilerde teoriler anlamında Üçüncü Büyük Tartışma (Third Great Debates) adıyla iki temel tartışma yaşanmıştır. İki merkez tartışmadan biri olan pozitivist teoriler ve post-pozitivist teoriler tartışmasında post-pozitivist (eleştirel/reflektivist) teoriler arasında gösterilen İngiliz Okulu ve Uluslararası Toplum Teorisi incelenmiştir. İkinci Dünya Savaşı sonrası uluslararası toplumun esas sorunları İngiliz Okulu’ndaki temel kuram ve savlar ile irdelenmiştir. İngiliz yazarlar tarafından çalışmalarında uluslararası toplum temel analiz birimi olarak belirlenmiştir. İngiliz Okulu içinde toplum yapıları Hobbesiyenalizm veya Makyavelizm (Realizm-Uluslararası Sistem), Grotiyenalizm (Rasyonalizm- Uluslararası Toplum) ve Kantiyenalizm (Devrimcilik-Dünya Toplumu) olarak ayrılmıştır.Item Mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin etkisinin pls-sem ile araştırılması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018) Taşkın, Çağatan; Gülerhocaoğlu, Tümay; Sosyal Bilimler Enstitüsü; İşletme BölümüGünümüzde teknoloji alanında yaşanan değişim ve gelişmeler ile birlikte mobil telefon kullanımındaki artış, mobil pazarlamanın daha etkin kullanımına imkan sağlamıştır. Mobil telefonlar sayesinde kablosuz biçimde zaman ve mekan sınırı olmadan mobil pazarlama uygulamalarından faydalanılması, tüketiciye uygun içeriklerle hız ve zaman kazandırılması ve iş süreçlerinin mobilleşmesi, küresel pazarı yedi/yirmidört ulaşılabilir hale getirmiş ve pazar için yeni fırsatlar yaratmıştır. Mobil telefonların artan özellikleri de mobil pazarlama uygulamalarının potansiyelinin hızla fark edilmesini sağlamıştır. Ancak, işletmeler tarafından mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin ve bu öncüllerin tüketici tutumu üzerindeki etkilerinin bilinmesi, işletmelerin mobil pazarlama stratejilerinin etkinliğini arttıracaktır. Bu çalışmanın amacı, mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarının öncüllerinin (bilgilendirme, algılanan kişiselleştirme, rahatsızlık verme, algılanan fayda, yenilikçilik) tüketici tutumları üzerindeki etkilerini PLS-Sem yöntemi ile araştırmak ve ilgili paydaşlara strateji önerilerinde bulunmaktır.Item Neo-konservatif yaklaşımın körfez krizleri dönemi Türkiye–ABD ilişkilerine etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018) Gürel, Onur; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Uluslararası İlişkiler Ana Bilim DalıSoğuk Savaş Dönemi’nin sona ermesi ile birlikte Türkiye ve ABD yönetimleri ilişkilerini farklı boyutlarda ilerlemişlerdir. Bu yeni dönemde, Birinci Körfez Krizi’nin bölgesel, stratejik ihtiyaçları doğrultusunda ilişkilerini “geliştirilmiş ortaklık seviyesi”ne taşımışlardır. 1990’ların sonuna doğru “stratejik ortaklık” olarak adlandırılan ilişkiler, 11 Eylül 2001 Saldırıları sonrası İkinci Körfez Krizi Dönemi’nde “uluslararası terör”, “demokrasiyi yayma” ve “Büyük Orta Doğu Projesi” kavramları ile Neo Konservatif Yaklaşım doğrultusunda şekillenmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Neo-konservatif Yaklaşım’ın, Soğuk Savaş sonrasında gerçekleşen Birinci Körfez Krizi ve İkinci Körfez Krizi Dönemleri’ndeki Türkiye-ABD ilişkilerine etkisini analiz etmektir.