2017 Cilt 30 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12909
Browse
Browsing by Department "Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item 5E Modeline uygun olarak hazırlanan öğretim kılavuzuna ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 2017-11-09) Kılıçlı, Zeynep Özbudak; Özkan, Muhlis; Eğitim Fakültesi; Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi BölümüBu çalışmanın amacı; 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ünitesinin öğretimi için, 5E modeline uygun olarak tasarlanan öğretim kılavuzunun etkililiğinin değerlendirilmesidir. Araştırma, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kocaeli’nde yürütülmüş, 4 ortaokuldan kılavuzun etkililiğine ilişkin 18 öğretmenin görüşü alınmıştır. Öğretim kılavuzunda; alternatif öğretim, ölçme, değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanı sıra, geleneksel yöntemlerin kullanımına da yer verilmiştir. Öğretim kılavuzu 5E modeline uygun hazırlanmıştır. Öğretmenler; öğretim kılavuzunun açık ve anlaşılır dille yazıldığını, etkinliklerin kazanımlara uygun biçimde tasarlandığını, konu ve kavramları desteklediğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, tasarlanan öğretim kılavuzunun, MEB’in önerdiği mevcut kılavuzdan daha renkli ve ilgi çekici olduğunu, anlaşılması zor kavramların daha uygun bir sunumla verildiğini, eğlenceli ve akılda kalıcı etkinlikler içerdiğini, öğrenmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanıldığını vurgulamışlardır. Öğretmenler; geliştirilen yeni öğretim kılavuzunu; anlaşılır, ilgi çekici bir kaynak olarak değerlendirmişlerdir.Item Analyse de l’usage des ressources sur internet par des enseignants stagiaires de mathématiques(Uludağ Üniversitesi, 2017-11-13) Broutin, Menekşe Seden Tapan; Eğitim Fakültesi; Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi BölümüLe but de cette recherche est d’analyser l’usage de la méta-ressource Internet, par des futurs enseignant de mathématiques d’une part dans leur vie courante, et d’autre part dans leurs vie professionnelle en vue de préparer des séquences d’enseignement. Cette étude s’est donc attachée à déterminer, via l’approche documentaire, comment des futurs enseignants intègrent l’usage de l’Internet dans la création de leur valise documentaire pour préparer une séquence d’enseignement. Via une analyse quantitative prenant la forme d’enquêtes suivie d’une analyse qualitative sous forme d’entretiens semi-structurés, les facteurs externes et internes qui influent sur le choix des ressources sur Internet pendant le processus de la genèse documentaire dans une situation de préparation de séquences d’enseignement, ont été dégagés. Une des conclusions de cette recherche est que les futurs enseignants utilisent fréquemment Internet pour répondre à des besoins personnels, sociaux ou professionnels. Une autre conclusion de cette recherche est liée au contexte institutionnel qui s’est montré comme étant un facteur majeur dans la construction des schèmes liés à l’usage de l’Internet pour préparer des séquences d’enseignement. Il a été également mis en lumière l’importance de la présence d’un module de formation lié à l’usage de la méta-ressource « Internet » pour préparer des séquences d’enseignement, dans le cursus de formation des futurs enseignants.Item Beşinci sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konulara dayalı fen öğretimi (Feskök Pedagojisi) ile ilgili görüşleri(Uludağ Üniversitesi, 2017-11-13) Özsoy, Tuğba; Kılınç, Ahmet; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi BölümüBu çalışmada sosyobilimsel konulara dayalı fen öğretimini esas alan Feskök pedagojisinin uygulandığı beşinci sınıfların bu pedagoji hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Bursa ilinde uygunluk kriterleri ile belirlenmiş bir ortaokulda, bir beşinci sınıfta, Feskök pedagojisini temel alan bir öğretim modülü uygulanmıştır. Bu uygulama sonrasında kasıtlı olarak seçilen düşük, orta ve yüksek başarılı üçer öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve öğrencilerin Feskök pedagojisini değerlendirmesi istenmiştir. Çalışma sonuçlarına bakıldığında öğrencilerin büyük bölümünün Feskök pedagojisi ile ilgili pozitif inançlara sahip olduğu gözlenmiştir. Öte yandan öğrencilerin daha çok geleneksel öğrenme temelli değerler üzerinden bu pedagojiyi değerlendirdikleri ve şıklı soruların arttırılması gibi önerilerde bulundukları tespit edilmiştir. Öte yandan farklı başarı gruplarında kriter olarak kullanılan değerlerin farklı olduğu ancak genel anlamda daha renkli ve dijital olarak desteklenmiş faaliyetlere yer verilmesinin uygun olacağı sonucu çıkarılmıştır.