Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Institute of Education Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18
Browse
Browsing by Department "Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analyse der metaphorischen auffassungen von deutschlernenden über Deutsch im rahmen der mehrsprachigkeit(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-07-22) Akan, Suat; Şenyıldız, Anastasia; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0002-8195-2892Bu çalışma, Almanca öğrenenlerin Alman diline karşı geliştirdikleri metaforik algıları çok dillilik bağlamında ele almaktadır. Teorik temelden sonra bir liseden 503 katılımcının yer aldığı araştırmanın yapısı sunulmuştur. Sonuçlar 14 farklı kategoriye ayrılmış ve diller için ortaya çıkan kategorinin burada açık ara farkla ilk sıraya yerleştiği görülmüştür. Katılımcıların yaklaşık % 80'i çarpıcı bir şekilde Almanca ile İngilizce arasındaki benzerliklere dikkat çekmiştir. Buna ilişkin argümanlarını, iki dilin fonolojik, semantik ve sözdizimsel düzeyine kadar inen gerekçelerle desteklemişlerdir. Araştırmada, öğrenicilerin Almanca dersine deneyimsiz ve boş zihinle gelmedikleri, aksine çok dillilik ilkeleri doğrultusunda sürekli teşvik edilmesi gereken, bu derse daha önceki deneyim ve bilgilerini yanlarında getiren kişiler olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.Item Analyse zur entwicklung der deutschdidaktischen kurzfilmmaterialien im hinblick auf die sprache, landeskunde und medienkompetenz und die bestimmung des verwendungsanteils der filmmaterialien seitens der lehrer(Uludağ Üniversitesi, 2018-08-29) Yurtseven, Burcu; Alyaz, Yunus; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıBu çalışma kestirimsel deneysel bir araştırma olup, nicel araştırma yöntemiyle ele alınmıştır. Veri toplamada araç olarak bir anket ve yedi analiz yönergesi kullanılmıştır. 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılında uygulanan ankete katılan çalışma grubu, aktif olarak çalışan 20 Almanca öğretmeni tarafından oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler okuldaki dijital altyapı, film kullanımı ve Almanca dersinde görsel-işitsel materyallerin kullanımı ile ilgili öğretmen görüşleri kapsamında analiz edilmiştir. Bununla bağlantılı olarak özel ve devlet okulları arasındaki farklar irdelenmiştir. Nicel verilerin analizi Microsoft Excel 2013 programı ve SPSS yazılım programı ile gerçekleştirilmiştir. Anketten elde edilen veriler sayılar ve yüzdelik biçimde tablo ve grafik halinde verilmiştir. Yabancı dil olarak Almanca materyalleri konusunda kaynak sağlayan yayınevleri tarafından ek kaynak olarak sunulan eğitsel nitelikteki Almanca kısa filmler dil seviyesi, her ünitenin dilsel içeriği, ülke bilgisi ve medya estetiği içeren unsurlar bağlamında incelenmiştir. Ders kitabı analizi, analiz yönergesi yardımıyla sunulmuştur. Bu çalışmanın genel amacı, ilk etapta seçilmiş çeşitli film materyallerinin listelenmesi ve bu görsel- işitsel medyalarının öğretmenler açısından kullanım olasılıklarının incelenmesi. Bir diğer yandan Bursa ilindeki öğretmenlerin Almanca derslerindeki Almanca eğitsel kısa film kullanımı araştırılacaktır. Bunun ötesinde film kullanımı için görevde aktif olan ve gelecekte mesleğe atılacak olan öğretmenlere kılavuz olması açısından ve böylece film kullanımını kolaylaştırması açısından çözüm önerileri geliştirilecektir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda tüm okulların farklı ama yine de film materyalini sunma açısından yeterli dijital altyapıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda farklı kullanım sıklıklarıyla beraber görsel – işitsel ek materyallerin kullanıldığı ama henüz günlük almanca dersinin bir parçası olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğretmenler açısından film kullanımına ilişkin ilgi tespit edilmiştir.Item Der Beitrag von Umweltdokumentarfilmen zur Entwicklung des Wortschatzes von Deutschlernenden in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universität(Uludağ Üniversitesi, 2015-05-20) Doğan, Mehmet; Alyaz, Yunus; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıDijital teknoloji çağında film türleri hem günlük hayatımızı hem de eğitim hayatını etkilemektedir. Film okuryazarlığı, medya okuryazarlığı ve çoklu okuryazarlık giderek daha büyük önem kazanmaktadır. Ses ve resimden oluşan kendilerine özgü aktarım şekilleri ve yeni teknikleri ile filmler Almanca derslerinin de en önemli araçlarından biri haline dönüşmektedir. İçerikleri, teknikleri ve dilsel unsurları ile filmler sadece dinlemeizleme yetisinin gelişimine değil, tüm dil becerilerinin gelişimi için emsalsiz bir materyal oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı filme özgü özellikleri, bağlam temelli ve çok duyulu sözcük öğrenme kuramları ile bağdaştırarak çevre belgesellerinin alana özgü ve genel sözcük dağarcığı gelişimine katkısını tespit etmektir. Belgesel film türlerinden biri olan çevre belgeselleri ele aldıkları çevre konusunun disiplinler arası özelliği sayesinde, belgesel film özelliklerinin (net, anlaşılabilir bir dil, standart sözcük dağarcığı, standart cümle yapısı ve dilbilgisi, filme özgü teknikler) yanında çevre okuryazarlığı ve sosyal değer eğitimine katkı sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında Almanca öğretmenliği ve Arkeoloji Almanca hazırlık sınıflarında bir dönem boyunca farklı çevre belgeselleri (Çevre filmleri, kısa filmler, çizgi filmler, animasyonlar) ders materyali olarak işlenmiştir. Çevre belgesellerinin sözcük dağarcığı gelişimine katkısını tespit etmek için ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desenli bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırmada Almanca öğretmenliği öğrencileri deney grubu olarak, Arkeoloji bölümü öğrencileri ise kontrol grubu olarak belirlenmiş ve v ön test karşılaştırmasıyla gruplar arasındaki uygulama öncesi mevcut olabilecek muhtemel fark ihtimali ortadan kaldırılmıştır. Ön test ve son test olarak, bu çalışma kapsamında oluşturulmuş çevre ile ilgili 400 temel sözcükten oluşan bir kelime testi uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular çevre belgesellerinin sözcük dağarcığına önemli bir katkı sağladığını ispatlamanın yanında, bu materyalin Almanca derslerine entegre edilmesi gerektiği ve çevre eğitiminin uluslar arası bir görev olduğu gerçeğini vurgulayan bir uygulama şekli oluşturmalıdır.Item Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-10-11) Akyıldız, Yusuf; Alyaz, Yunus; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıTeknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması, dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu bağlamda, „Berlin 3D entdecken!" dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır. Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!" oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir.Item Daf-studierende lehren daf-studierende: Eine empirische studie über das peer- tutorium(Uludağ Üniversitesi, 2015-10-23) Tok, Emine; Güler, Gülten; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıBu çalışma deneysel nitel bir araştırma olup akran destekli öğrenme yaklaşımının Almanca dilbilgisi öğrenme süreci üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Almanya deneyimi olan ve olmayan öğrenciler ile iki kişilik grup çalışması şeklinde yürütülmektedir. Araştırmanın çalışma grubu Uludağ Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümünden 6 öğrenci tarafından oluşturulmuş olup çalışma 2015 Bahar Yarıyılında 6 haftalık bir süre zarfında gerçekleştirilmiştir. Elde edilmiş bulgular etkileşim, bilgi artışı ve Almanca dilbilgisine karşı tutum doğrultusunda incelenmiştir. Veri bankası ışığında Almaca Öğretmenliği bölümünde ileriye dönük uygulanabilirlikler ve olası gerçekleştirilebilir araştırma perspektifleri görüşülecektir.Item Ders kitaplarındaki oyun etkinliklerinin yabancı dil öğrenmedeki rolü(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-12-25) Ceyhan, Elif; Uysal, Hikmet; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı1950 yılından beri yabancı dil öğretmenleri tarafından kullanılan "iletişimsel yöntemi" olumlu sonuçlar verdiği için son elli yıldır üzerinde bazı çalışmalar yapılmakta ve bu yaklaşım çerçevesinde çeşitli yöntemler geliştirilmektedir. Öncesinde kullanılan dil bilgisi ve öğretmen odaklı öğretim yönteminin, dili tam anlamıyla öğrenmede ve kullanmada yetersiz olduğu görülmüş olup öğrencilerin, okulda yabancı dil dersinde öğrendiklerini gerçek hayatta kullanamadıkları, eğitimciler tarafından da tespit edilmiştir. Bu gerçeğin altında hangi sebeplerin yattığı araştırıldığında ise şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Konuşamama endişesi ve çekinme 2. Doğru telaffuz edememe korkusu 3. Cümle yapısının anadilden farklı olması 4. Farklı kültüre olumsuz bakış açısı Öğrenilen dili tek başına bilmek, o dile tamamen hâkim olabilmek anlamını taşımamaktadır. Çünkü dil içerisinde, dil ile bütünleşen birçok unsur vardır. "Bir grup eğitimci de yabancı dilde iletişim kurmak için sadece dil yapılarını öğrenmenin yeterli olmadığını saptamıştır." (Freeman, 2006 ) Yabancı dil öğretilirken kullanılan yöntem kadar ek materyallerin ve yabancı dil ders kitaplarının da ayrı bir önemi vardır. Ders kitapları, öğretimde öğretmenin temel yardımcısıdır. Öğretmenin belleğini tazelemesine, derse daha hazırlıklı gelmesine, programını kolayca hazırlamasına ve kendisine güven duymasına yardımcı olur. Ders kitapları, ayrıca öğrenimi sıkıcılıktan kurtarır ve ilginin sürekliliğini sağlar. Elbette bütün bunların gerçekleşmesi, ders kitaplarının içerik ve içerik düzenlemesi bakımından iyi hazırlanmış olmasına bağlıdır. Öğretim yöntemleri değiştikçe ders kitaplarının içeriklerinde de bazı değişiklikler görülmektedir. Örneğin kitaplar artık daha renkli basılmakta; daha sade, karmaşıklıktan uzak ve öğrenci odaklı alıştırmalara yer vermektedir. Aynı şekilde öğretmenler için de konuya uygun etkinlik örnekleri içermektedir. Bunu birçok yabancı dil ders kitabında görmek mümkündür. Klett yayınlarının Netzwerk, Genial Klick ve Logisch adlı yabancı dil öğrenme kitapları, bu tarzın en güzel örnekleridir. Bu çalışmada, yabancı dil ders kitaplarında bulunan oyun etkinliklerinin yabancı dil öğrenmedeki rolü ele alınacaktır. Materyal olarak Klett yayınlarının Netzwerk, Genial Klick ve Logisch A1 seviyesi Almanca ders kitaplarındaki alıştırmalar incelenecek, burada yapılan oyun etkinliklerin dil öğrenmede hangi yetileri geliştirdiği üzerinde durulacaktır.Item Evaluierung eines hybriden lernmodells im vorbereitungsstudienjahr der Bursa Uludağ Universität(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09-20) Aksoy, Kader; Şenyıldız, Anastasia; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0002-7219-7477In der vorliegenden Arbeit wird das hybride Lernmodell für den DaF-Unterricht vorgestellt, das in den Vorbereitungsgruppen der Fachbereichen DaF-Lehramt und Archäologie im Jahr 2021-2022 am Fremdsprachenzentrum der Bursa Uludağ Universität implementiert wurde. Das Ziel der quantitativen und qualitativen Untersuchung war, das eingesetzte Lernmodell aus der Studierenden- und Lehrendenperspektive zu evaluieren, um daraus Erkenntnisse für die Diskussion zukünftiger hybrider Lernmodelle zu erzielen. Die Datenerhebung erfolgte bei der Ermittlung der Studierendenperspektive mittels eines halbstrukturierten, nicht standardisierten Fragebogens mit Likert-Aussagen und offenen Fragen sowie zwei Gruppeninterviews. Die Fragebögen wurden von insgesamt 61 Studierenden ausgefüllt, wobei die Gruppeninterviews mit 7 Studierenden durchgeführt wurden. Die Datenerhebung erfolgte bei den drei Lehrenden mittels Einzelinterviews. Dadurch wurden die Meinungen der Befragten zur Motivation und Lerneffizienz im Online- bzw. Präsenzunterricht, Besonderheiten des hybriden Lernkonzeptes sowie seiner möglichen Fortführung erhoben. Schließlich wird auch ein Entwurf eines einwöchigen Curriculums für das hybriden Lernkonzept am Fremdsprachenzentrum vorgestellt. Die Untersuchungsergebnisse zeigen, dass die Studierenden ihre Motivation und die Lerneffizienz im Präsenzunterricht wesentlich höher als im Online-Unterricht einschätzen, was höchstwahrscheinlich auf die Auswirkungen der Corona-Pandemie zurückzuführen ist. Während die Studierenden wegen technischer Schwierigkeiten zum reinen Präsenzunterricht neigen, sind die Lehrenden mit dem hybriden Lernkonzept überwiegend zufrieden.Item Fremdsprach- und literaturdidaktikanalyse der lehrwerke "jo-jo lesebuch 4" und "niko 4 – differenziertes lesebuch(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-05-29) Uludağ, Zehra Kübra; Uysal, Hikmet; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıIn this study, two textbooks were analyzed according to their foreign language didactics and literature didactics. For the analysis, the textbooks "Jo-Jo Lesebuch 4" by Cornelsen Publishing and "Niko 4 – Differenziertes Lesebuch" by Ernst Klett Publishing which include literary text and reading comprehension activities in foreign languages were selected. The selected textbooks are suitable for the 4th grade of Primary School in Germany and after the analysis, these textbooks have been determined that they can be also used in foreign language education. The conducted research is a result of the literature review and analysis. The following researches were answered for the research: 1. What are the roles of literary texts in foreign education? 2. What are the effects of literary texts on foreign language students? 3. What kinds of skills are improved with literary texts? 4. Are textbooks with literary texts content used in foreign language classes? The purpose of this study is to improve the skills of foreign language students with literary texts, to help them learn German language inductively, to enrich their vocabulary and knowledge related to country.Item İlköğretim 4. sınıflarda yabancı dil dersinde Almanca ve İngilizce benzer kelimelerin öğretilmesi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-09-02) Özçam, Gizem; Şenyıldız, Anastasia; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıBu yüksek lisans tezinin temel amacı, İngilizce’den sonra ikinci yabancı dil olarak Almanca öğretiminde İngilizce köprü dil olarak kullanılarak Almanca ve İngilizce benzer kelimelerin daha kolay ve akılda kalıcı bir şekilde öğretilebileceğini göstermektir. Türk eğitim sistemine bağlı olarak eğitim kurumlarında birinci yabancı dil olarak İngilizce ve ikinci olarak ise çoğunlukla Almanca öğretilmektedir. Yabancı dil dersinin en önemli aşaması olan kelime öğretimi için çeşitli yöntemler kullanılmakta, ancak çocukların ilgisini çekerek kalıcı şekilde öğretmek için en etkili yöntemi bulmak gerekmektedir. İngilizce ve Almanca aynı dil ailesinden geldikleri için benzer kelime ve yapılar içermektedir. Almanca kelime öğretiminde İngilizceden olumlu transfer yaparak daha etkili ve kalıcı kelime öğretimi sağlanabilmektedir. Tezin amacı A1 seviyesinde Almanca öğretiminde öğrencilerin kelimeleri İngilizceden de yararlanarak öğrenip etkin bir şekilde kullanmalarıdır. Bu çalışma doğrultusunda “Öğrenilen birinci yabancı dilin ikinci yabancı dille benzerliğinden faydalanarak kelime öğretilebilir mi?”, “İngilizceyi kullanarak Almanca kelime öğretimi süreci nasıl kolaylaştırılabilir?”, “ A1 seviyesinde hangi materyaller kullanılabilir?”, “ Görsel materyal kullanımı öğrencilerin öğrenmesini ne kadar etkiler?” gibi sorulara cevap aranmaktadır. viii Bu amaçla, aynı seviyede Almanca çalışma kitabı “Hallo Anna” (Arbeitsbuch) ve İngilizce çalışma kitabı “Well Done” (Pupil’s book) kelime bazında incelendi ve Almanca - İngilizce benzer kelimeler ve yapılar belirlendi. Bu doğrultuda 4. sınıf birinci yabancı dili (L2) İngilizce olan bir grup öğrenci ile ikinci yabancı dil (L3) Almanca grup dersi yapılmıştır. Ders kitabı olarak “Hallo Anna” ve konularla bağlantılı olarak İngilizce flashcardlar kullanılmıştır. Çalışmada kaynak tarama ve değerlendirmesi, öğrenci görüşmeleri ve karşılaştırmalı analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Yapılan çalışmalar sonucunda, hedef dil Almanca’da kelimeler İngilizce yardımıyla açıklandığında öğrenciler tarafından daha kolay öğrenildiği gözlemlenmiştir ve benzer yapılar kullanıldığında dili öğrenme motivasyonları artmıştır.Item Verwendung von learningApps.org im berufsbezogenen dafne-unterricht mit studierenden naturwissenschaftlicher fächer(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09-11) Ceylan, Pınar; Kudat, Celal; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0002-8395-3792Heutzutage ist die Fähigkeit, eine Fremdsprache zu beherrschen, sowohl für Einzelpersonen als auch für Staaten von entscheidender Bedeutung, da sie als Maß für Fortschritt angesehen wird. Aufgrund der fortschreitenden technologischen Entwicklung ist es wichtig, eine zweite oder sogar bereits eine dritte Sprache zu sprechen, sowohl im Berufs- als auch im Schulleben. Sprache ermöglicht den weltweiten technologischen Fortschritt und schafft unvermeidliche Verbindungen mit anderen Ländern. Die Tatsache, dass wir in einer globalen Welt leben und die Technologie und auch die Fremdsprache ein Teil unseres Lebens ist, ist unvermeidlich. Dieses Faktum führt dazu, dass diese beiden Elemente kombiniert und die Unterrichtspläne entsprechend der Gegenwart gestaltet werden. In der vorliegenden Studie wurden Erkenntnisse über die Bedeutung von LearningApps.org und deren Auswirkungen auf die Lernerfolge naturwissenschaftlicher Studierende, am Beispiel der Technischen Universität Bursa, die Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch lernen, gesammelt. Sie hilft, einen besseren Eindruck davon zu gewinnen, wie interaktive und multimediale Lernbausteine wie www.learningapps.org verwendet werden können, um berufsbezogenen Unterricht zu erstellen. Es bietet Elemente für eine kreative Unterrichtsgestaltung, die sich von traditionellen Lernmethoden und Unterrichtskonzepten unterscheidet.Item Yabancı dil olarak Almanca dersinde masalların kullanımı(Uludağ Üniversitesi, 2015-10-06) Üzer, Müjde; Uysal, Hikmet; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı; Alman Dili Eğitimi Bilim DalıBu yüksek lisans tezinin ana amacı, masalların Almanca öğretiminde kullanımını çeşitli uygulama örnekleri vererek ayrıntılı bir şekilde tanıtmaya çalışmaktır. Temel çıkış noktası, Almanca yabancı dil derslerinde masallarla hedef dile dair çeşitli dilsel unsurların aktarılabileceğini ve bunun yanında dört temel dil becerisine yönelik çalışmaların yapılabileceğini somut olarak ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çalışmada, Grimm Kardeşler'in "Çocuklar- ve Ev Masalları" adlı ünlü masal seçkisinde yer alan "Kırmızı Başlıklı Kız" masalı üzerine bir yabancı dil dersinin tüm aşamalarına yönelik olarak yararlanılabilecek örnek bir ders planı hazırlanmıştır. Bu çalışma, hedef dile orta düzeyde hakim üniversitede eğitim gören yetişkin öğrenciler ile işlenecek bir derste masalla ilgili farklı bir ders materyalinin kullanımının Almanca'yı öğrenme sürecine hangi açılardan katkıda bulunacağı sorusunu cevaplamaya çalışmaktadır. Bu soruyu cevaplamak için, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim dalında eğitim gören 2. sınıf öğrencilerinden küçük bir grup ile sınıf içi uygulama çalışması yapılmıştır. Uygulamada kullanılan ders materyali, internet üzerinden erişilebilen iki interaktif masaldır. Uygulama kapsamında kullanılan veri toplama aracı ankettir. Uygulama öncesinde öğrencilerin masallara karşı genel tutumlarını; uygulama sonrasında oynadıkları interaktif masallar ve bu tarz masalların Almanca yabancı dil derslerinde kullanımına yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla iki farklı anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, uygulama öncesinde öğrencilerin çoğunun masallara karşı olumlu bir tutum içinde olmadıkları; ancak uygulama sonrasında bu tutumlarında belirgin bir değişikliğin meydana geldiği gözlenmiştir. Ayrıca uygulama sonrasında öğrencilerin hepsinin, Almanca dil düzeylerinin gelişimi adına olumlu bir geri bildirimde bulundukları ve klasik materyallerden ziyade derste masallarla ilgili bu tarz farklı materyallerin kullanımına daha sıcak baktıkları tespit edilmiştir.