2012 Cilt 25 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12320
Browse
Browsing by Department "Fen Bilgisi Öğretmenliği"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersindeki insan ve çevre ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-03-13) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Eğitim Fakültesi; Fen Bilgisi ÖğretmenliğiBu araştırmada; İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesine ilişkin başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde 5 hafta süreyle, Bursa Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen okullarda gerçekleştirilmiş ve çalışmaya 207 öğrenci katılmıştır. Bu okullardaki ilköğretim 7. sınıf şubelerinden biri deney grubu (n=104), diğeri de kontrol grubu (n=103) olarak belirlenmiştir. 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesi, deney gruplarında İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, kontrol gruplarında ise Geleneksel Öğretim Yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Başarı Testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji dersinde deney gruplarına uygulanan İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, kontrol gruplarına uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir.