Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/5063
Browse
Browsing by Department "Eğitim Yüksekokulu"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Modern matematik ve ilköğretimimizde durum(Uludağ Üniversitesi, 1989) Altun, Murat; Eğitim YüksekokuluBu yazıda matematiğin ne olduğu nasıl doğduğu anlatılmış, klasik matematik, modem matematik ayırımına değinilmiştir. Daha sonra ülkemiz eğitiminde, özellikle ilköğretimimizde matematik programlarındaki gelişmeler üzerinde durulmuştur.Item Okulda disiplin(Uludağ Üniversitesi, 1989) Nas, Recep; Eğitim YüksekokuluDisiplin çocuk ve ergen için gereklidir. Çünkü, disiplin, çocuğun sağlam kişilikli, çevresiyle etkin ve dengeli uyum kuran, kendine güvenen bir birey olarak yetişmesi için önem taşıyan sağlıklı tutum ve kuralları içerir. Öğretmen otoriter de olmamalı, otorite boşluğu da yaratmamalıdır. Otorite sahibi olmalı, demokratik tutum takınmalıdır. Demokratik öğretmen çocuğu sever, sayar. Hakça davranır, tartışmaya açıktır. Sağlam kişiliğiyle öğrenci üzerinde saygı yaratır. Böyle bir öğretmenin öğrencileri dersi, çalışmayı, okulu severler, benimserler; etkin öğrenme çabası gösterirler. Ceza, istenmedik davranışı bastırırsa da, çocuğa, bu davranışın yerine hangi istendik davranışın gösterileceğine ilişkin ipucu vermez; yeni bir davranışı öğrenmesi için yardımcı olmaz Bu nedenle çocuğun ya da ergenin olumsuz davranışının altında yatan nedenler araştırılıp, bu nedenlerin giderilmesi için eğitsel önlemler alınmalıdır. İşlevsel bir öğretim program, etkin bir rehberlik hizmeti, işlerliği olan okul aile işbirliği ve okul binasıyla bahçesinin "çevre denetimi" kurulacak biçimde kullanılması, okulda disiplin sağlamaya yardımcı başlıca etkenlerdir. Öğretim hizmetinin yeterli ve etkili olması disiplin sağlamayı da kolaylaştır.