1973 Cilt 2 Sayı 3
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/18694
Browse
Browsing by Department "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item A.E.T.'una entegrasyonumuzun doğurabileceği konjonktürel ve strüktürel sakıncalar(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Unay, Cafer; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesiİkinci Cihan harbinden harap bir durumda çıkan batı Avrupa ülkeleri, gerek milli ekonomik politikaları ve gerekse uluslararası işbirliği gayretleriyle kalkınma mücadelesine yeniden başladılar. İkinci cihan harbini takiben Avrupa ülkelerinin harcadıkları gayretler ve elde ettikleri sonuçlar ; A.B.D. nin, Japonya'nın ve hatta sosyalist ülkelerin 1949 yılında kurduğu ve 1962 yılında faaliyete geçen C.A.E.M. (Conseil de l'aide economique mutuelle) ile karşılaştırma yapılamayacak bir seviyede kalıyordu.Item Enflasyon teorileri üzerine(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Bronfenbrenner, Martin; Bolzman, Franklyn; Yücel, Asım; İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiBu yazıda enflasyon konusunda ortaya konulmuş belli başlı teorilerin incelemesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. Birinci kısım enflasyonun değişik tanımlarına ayrılacak, ikinci kısımda talep enflasyüonu, üçüncü kısımda masraf enflasyonu üzerinde durulacaktır. Dördüncü kısım enflasyon ve ekonomik istikrar, son beşinci kısım ise enflasyonun servet ve gelir dağılımı üzerindeki etkisinin araştırılmasına hasredilecektir.Item Eşdeğer eğrileri yöntemi(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Dinler, Zeynel; İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiAynı karakteristikleri gösteren noktaların birleştirilmesiyle ortaya çıkan eşdeğer eğrileri (isoligne), ekonomistler le coğrafyacıların ortaklaşa kullandıkları bir kavramdır. Karakteristikler fiziki ise, eşdeğer eğrisi coğrafi özellikleri göstermekte, buna karşılık ekonomik karakteristiklerden hareket edilerek çizilen bir eşdeğer eğrisi ekonomik tahlil aleti olmaktadır. Bu eğrileri kullanmakta coğrafyacılar önceliğe sahip olmalarına rağmen, gerek ekonomistler gerek coğrafyacılar bu yöntemden birbirlerinden bağımsız olarak yararlanmaktadırlar.Item Gümrük tarifeleri ve iktisadi kalkınma: bazı teorik tartışmalar(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Jonhson, Harry G.; İyibozkurt, M. Erol; İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiSon otuzbeş yıl içinde, iktisatçılar arasında ticaret siyasetinin iktisadi kalkınmaya etkisine dair hüküm süren görüşler, köklü bir şekilde değişmiştir. İngiliz klasik iktisatçılarınca kurulan iktisadın ana geleneği, serbest ticareti iktisadi büyümenin kudretli bir makinesi, ve himayeyi kaynaklan israf ve iktisadi kalkınmayı önleyici bir siyaset olarak görmüştür. Serbest ticaretin klasiklerce savunması, Adam Smith'in merkantilizme hücumundan doğmuştu. Teorik açıdan, sadece Ricardo ve Mill tarafından geliştirilen karşılaştırmalı üstünlükler statik teorisine değil, fakat iktisadi büyüme ve sosyal değişimin gelişiminde dış rekabet ve yabancı ülke kültürüne açılışın olumlu etkilerini tanıyan geniş bir sosyolojik yana dayanıyordu.Item Kâra yönelmiş karar sistemi(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Winer, Leon; Tokol, Tuncer; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; İşletme BölümüPazarlama fikrinin tanıtımı ve bu fikrin hızla gelişen uygulamasından beri pazarlama yöneticileri; karmaşıklığı ve çeşitliliği artan kararlar vermek mecburiyetinde kalmaktadır. Kimyevi madde üreten bir işletmenin pazarlama yöneticisi bir tüketim malını pazara tanıtıp tanıtmamaya; bir petrol şirketinin pazarlama yöneticisi benzinin doğrudan doğruya perakendeciler yoluyla mı, yoksa dağıtıcılar yoluyla mı pazarlanacağına; ilaç yapan bir işletmenin üretim yöneticisi yeni bir mamülü nasıl fiyatlandıracağına karar vermek mecburiyetindedir.Item Modern işletme yönetiminde ihtiyaçlar ve kullanılan yeni araçlar(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973) Krier, J. Aubert; Sabuncuoğlu, M. Zeyyat; İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiModern işletme yönetimi temel yapısı itibarıyla geleneksel yönetimle benzer ihtiyaçları sergilemektedir: örneğin iyi bir rantabilite elde edebilmek için bilgi edinme (information) ve eylem araçlarının kullanımı, toplum yararına görülen ve tüketiciler tarafından istenen mal ve hizmetlerin düşük bir maliyetle üretimi gibi.