1994 Cilt 15 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20150
Browse
Browsing by BUU Author "Ener, Neriman"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Globalleşen pazarlarda yeni rekabet ekolojisi(Uludağ Üniversitesi, 1994) Ener, Neriman; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.1980'li yıllara gelindiğinde iletişimde sağlanan teknolojik gelişmeler ve giderek ortadan kalkan ulusal sınırlar,uluslararası pazarlamayı bir adım daha ileriye götürerek global (evrensel) pazarlama kavramını sık sık telaffuz edilen ekonomik bir terim haline getirmiştir. Süratle büyüyen işletmeler çok depanmanlı hatta merkezi olmayan yönetimle yönetilen çok uluslu işletmelere dönüşmüşler, ürettikleri mal ve hizmetleri aynı anda pek çok farklı ülkede pazara sunma imkanına kavuşmuşlardır.Item Pazarlama harcamaları aslında bir yatırım mıdır?(Uludağ Üniversitesi, 1994) Ener, Neriman; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Klasik pazarlama zihniyetinin hakim olduğu işletmelerde pazarlama planlaması yapan işletmeler gelecek yıla ait satış tahmininden yola çıkmakta ve pazarlama faaliyetlerine ayıracakları bütçeyi satış gelirlerinin belirli bir yüzdesi olarak belirtmektedirler. Bu durumda yüksek satış geliri tahmini yüksek harcamalara, düşük satış geliri tahmini ise pazarlama bütçesinde kısıntıya yol açmaktadır. Halbuki bilindiği üzere satış gelirleri sebep değil, sonuç olmalıdır ve satış gelirleri pazarlama faaliyetlerine ayrılacak bütçe ile doğru orantılıdır. Bu zihniyeti benimseyen pazarlama yöneticileri pazarlama harcamaları kısa vadede satış gelirine dönüştürmeye çalışıyorlar ve bunlara masraf gözüyle bakarlar. Günümüzün modern pazarlama an anlayışını benimseyen yöneticileri ise pazarlama faaliyetleri için yaptıkları harcamalara masraf gözüyle değil, bir yatırım gözüyle bakmaktadırlar. Yeni pazarlama zihniyeti bu harcamaları tıpkı sabit kıymetlere yatırılan sermayenin yıllar içerisinde kendisini amorti etmesi gibi, pazarlama harcamalarının da kısa dönemli değil , uzun dönemde belirli bir pazar payına ulaştırır, yıllar içerisinde satış gelirlerini ve dolayısıyla karlılığı artıracak bir yatırım olduğunu benimsemektedirler.