2010 Cilt 23 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12235
Browse
Browsing by BUU Author "Gökçe, Feyyat"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Etkili okulun bileşenleri: Bursa İli örneği(Uludağ Üniversitesi, 2010-04-01) Gökçe, Feyyat; Kahraman, Pınar Bağçeli; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.Bu araştırmanın amacı okulların; liderlik, etkili öğretmenlik, mesleki gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık bileşenleri bağlamında etkililik düzeylerini ortaya koyarak eğitime katkıda bulunmaktır. Bu amaçla Bursa merkez ilçelerindeki devlete bağlı ilköğretim okullarında görevli 385 öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada Ross ve Gray (2006) tarafından geliştirilen ve liderlik, etkili öğretmenlik, mesleki gelişim, okul-çevre ilişkileri ve örgütsel bağlılık boyutlarından oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin etkili okulun boyutlarına ilişkin olarak görüşlerine bakıldığında; okul müdürünün liderlik, öğretmenlerin öğretmenlik, örgüte bağlılık ve mesleki gelişim boyutlarındaki göstermiş oldukları davranışlarla ilgili görüşlere katıldıkları, okulçevre ilişkileri boyutundaki davranışlara ise kısmen katıldıkları belirlenmiştir. Bir başka bulgu ise, müdürlerin liderlik davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinin yaş, kıdem, eğitim düzeyi ve kurumun imkânlarına göre değiştiği görülmüştür.