2020 Cilt 13 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12782
Browse
Browsing by BUU Author "Adamış, Emel"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Kış turizminin dijital medya haberlerinde temsili: Uludağ kayak merkezi üzerine bir söylem analizi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-04-21) Özçoban, Ertan; Adamış, Emel; Bursa Uludağ Üniversitesi / Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu.Alternatif turizm türlerinden birisi olan kış turizmi ülkesel ve küresel ölçekte, pazar payını artıran önemli turizm çeşitleri arasındadır. Kayak sporunun turizm pazarlamasıyla entegre olmuş dinamikleri yerel, bölgesel ve ülkesel kalkınmanın önemli bir aracı haline gelmiş, her yıl milyonlarca kayak severin farklı coğrafyalardaki turizm hareketliliği, kayak elverişli ülkeler için, cazibe ve çekim sahası yaratma yarışını hızlandırmıştır. Ülkelerin sahip olduğu kış turizmi destinasyonlarının iç rekabet ve toplum nezdindeki algı ve temsilini yöneten basın ve medya kuruluşları kış turizmi faaliyetinin önemli sacayaklarından birini oluşturmaktadır. Bu açıdan değerlendirildiğinde, Türkiye’nin kış turizmi tarihi açısından en önemli kayak merkezlerinden olan Uludağ’ın medya ve basın kuruluşlarındaki görünürlüğü ve temsili bu çalışmanın amacını oluşturmuştur. Bu amaç doğrultusunda, geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm süreci de göz önünde bulundurularak 15.01.2019- 15.01.2020 tarih aralığında Uludağ Kayak Merkezi ile ilgili dijital basında çıkan 70 haber, araştırma soruları ışığında oluşturulan 5 parametre altında Nvivo analiz programı aracılığıyla incelemeye tabi tutulmuştur. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmada, Uludağ’ın çekicilik ve popülerlik algısının medyada da karşılık bulduğu ve bu kavramlar altında tanıtıldığı, yer alan haberlerin içerik sağlayıcılarının toplam 3 haber ajansından oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca, Uludağ’ın yılın ilk ve son çeyreğinde yoğun olarak haber yapıldığı ve medya açısından hâlihazırda sadece bir kış turizmi destinasyonu olarak görülmekten öteye gidemediği sonuçlarına ulaşılmıştır.