2012 Cilt 25 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12320
Browse
Browsing by BUU Author "Özkan, Muhlis"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin “canlılarda üreme ve gelişme” konusu hakkındaki görüşleri(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, 2000 tarih ve 2518 sayılı MEB Tebliğler Dergisinde yayınlanan Fen Bilgisi Öğretim Programı’nda yer alan “Canlılarda Üreme ve Gelişme” ünitesinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Öğretmenlere ünite hakkındaki görüşleri sorulmuş ve ünitede kullandıkları yöntem, teknik ve materyallerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar, 2004 programı için öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerini almada tarama modelinden yararlanılmış ve Bursa Merkez İlçelerinde görev yapan toplam 97 fen bilgisi öğretmenine iki bölüm ve 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmenleri ünitenin dil ve anlatımı, ilgi çekiciliği, görsel materyaller, örneklerin niteliği konusunda olumlu görüş bildirirken; yeni geliştirilecek olan öğretim programlarında daha etkili ve daha fazla günlük hayat örneklerine, değerlendirme sorularına, çalışma yapraklarına, görsel materyallere, yöntem ve tekniklere yer verilmesi noktasında ortak görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin ünitede daha çok tartışma yöntemini, beyin fırtınası, soru-cevap tekniklerini, ders kitabı, tepegöz gibi materyalleri kullandıkları belirlenmiştir.Item İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersindeki insan ve çevre ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-03-13) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Fen Bilgisi Öğretmenliği.Bu araştırmada; İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki İnsan ve Çevre Ünitesine ilişkin başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılının II. döneminde 5 hafta süreyle, Bursa Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen okullarda gerçekleştirilmiş ve çalışmaya 207 öğrenci katılmıştır. Bu okullardaki ilköğretim 7. sınıf şubelerinden biri deney grubu (n=104), diğeri de kontrol grubu (n=103) olarak belirlenmiştir. 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesi, deney gruplarında İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, kontrol gruplarında ise Geleneksel Öğretim Yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Başarı Testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji dersinde deney gruplarına uygulanan İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, kontrol gruplarına uygulanan geleneksel öğretim yöntemlerine göre başarıyı arttırmada daha etkili olduğu tespit edilmiştir.Item Proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konuları ile ilgili akademik başarılarına etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-04-01) Özer, Dilek Zeren; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, proje tabanlı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki akademik başarılarına etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada, deneme modellerinden olan ön test son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Deney grubuna 18, kontrol grubuna ise 19 öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama sırasında, öğretmen adayı kişisel bilgi formu, biyoloji bilgi testi-II ve proje sunumu gözlem çizelgesi olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; tüm Biyoloji konularını içeren puanlar ile yapılan analizler neticesinde, proje tabanlı öğretimin, proje tabanlı öğretimin, boşaltım sistemi ve laboratuar uygulamaları konu alanlarındaki akademik başarıları üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür.Item A study on the effects of the Cooperative Learning Method in science and technology education on the students’ attitude: Bursa model(Uludağ Üniversitesi, 2012-05-22) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.In this study, the e mphasis was given on the effects of the Cooperative Learning Method on the primary education 7th grade students’ attitudes in Science and Technology Education. A total of 101 students of four different schools in Nilüfer, Kestel and Yıldırım provinces of Bursa were selected and participated in this study in which the chapter of “Human and Environment” was studied using the Cooperative Learning Method. The data originated from the application results were collected by means of the survey of the Students’ Opinions on the Cooperative Learning Approach consisting of 20 questions, and evaluated using the SPSS 13.00 packaged software. In accordance with the results of the comparison made among the students studying Science and Technology subject at the four selected schools, it was found that the Cooperative Learning Method was positively effective in the attitudes of the 65% of the students, while it was negatively effective in the 20% of them; and it was also found that it was non-effective in the 15% of the students.