İlköğretim okullarının sekizinci sınıflarında rehberlik hizmeti alan öğrencilerle rehberlik hizmeti almayan öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin karşılaştırılması

Thumbnail Image

Date

1996

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Araştırmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde rehberlik hizmeti alan ve almayan öğrencilerin kendilerini kabul düzeylerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 1994-1995 öğretim yılı Bursa îli içinde dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 88 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada Kılıççı (1987) tarafından geliştirilen kendini kabul envanteri kullanılmıştır. Rehberlik hizmeti alan ve almayan öğrencilerdeki kendini kabul düzeyinin farklılığını ortaya çıkarmak için "t" testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre rehberlik hizmeti yapılan okullarda öğrenim gören öğrencilerden kendini kabul düzeyi, rehberlik hizmeti verilmeyen öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır. Bu bulgulara dayah olarak rehberlik hizmetlerinin etkin ve işlevsel hale getirilmesi doğrultusunda birtakım önlem ve öneriler getirmiştir.

Description

Keywords

Psikoloji, Psychology, Kendini kabul, Self acceptance, Rehberlik hizmetleri, Guidance services, İlköğretim öğrencileri, Primary education students

Citation

Çetinkaya, H. (1996). İlköğretim okullarının sekizinci sınıflarında rehberlik hizmeti alan öğrencilerle rehberlik hizmeti almayan öğrencilerin kendini kabul düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.