Kopenhag Okulu bağlamında Suriyelilerin Türkiye'ye etkileri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017-07-19

Authors

Çolak, Ferhan Serkut

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uludağ Üniversitesi

Abstract

Suriye'de Mart 2011'de başlayan sivil halk ayaklanmasının kısa süre içerisinde bir iç savaşa dönüşmesi sonucunda UNHCR'ın yetki alanındaki, son çeyrek yüzyılda yaşanan en büyük mülteci krizi ortaya çıkmıştır. Suriyeli mülteciler meselesi insani boyutunun yanı sıra hem geleneksel askeri güvenlik hem de genişletilmiş güvenlik bağlamında önemli etkileri beraberinde getirmektedir. Mültecilerin ev sahibi ülkelerde ortaya çıkardığı sonuçlar bölge ülkelerinin ve Avrupa'nın güvenliğini yakından ilgilendirmektedir. 2017 yılı itibarıyla en fazla Suriyeli mülteciye ev sahipliği yapan ülke konumunda olan Türkiye söz konusu etkilere tüm boyutlarıyla şahit olmaktadır. Bu çalışma Kopenhag Okulu'nun genişletilmiş ve derinleştirilmiş güvenlik anlayışı çerçevesinde Suriyelilerin Türkiye'ye etkisini analiz etmeyi amaçlamaktadır.
The Syrian uprising, which began in March 2011 and turned into a civil war in a short period of time, caused the largest refugee crisis of the last quarter-century under the UNHCR mandate. Besides the humanitarian dimension of the issue, it brought about crucial impacts in the context of 'widened security' as well as traditional-military security. The impacts of refugees in host countries raised prominent concerns for both neighboring states and the Europe. Turkey, as the largest refugee hosting country worldwide by the year 2017, witnesses these impacts thoroughly. The aim of this thesis is to analyze the impacts of Syrians on Turkey with the widened and deepened security approach provided by the Copenhagen School.

Description

Keywords

Göç, Güvenlik, Mülteci, Geçici koruma, Kopenhag Okulu, Migration, Security, Refugee, Temporary protecion, Copenhagen School

Citation

Çolak, F. S. (2017). Kopenhag Okulu bağlamında Suriyelilerin Türkiye'ye etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.