Yayın:
Darbe emici yapıların çarpışma açısından topoğrafya optimizasyonu ile tasarımı

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Önal, Ahmet Serdar

Danışman

Kaya, Necmettin

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu tez çalışması ile araçlar üzerindeki darbe emici yapıların çarpışma açısından topoğrafya optimizasyonu ile yeniden tasarlanarak çarpışma performansı kapasitelerinin artırılmasına yönelik bir yöntem geliştirilmesi amaçlanmıştır. Tez çalışması kapsamında, topoğrafya optimizasyonu, literatürde ilk kez darbe emen yapıların tasarımında kullanılmıştır. Topoğrafya optimizasyonu ile çarpışma darbe emicilerin ilk tepki kuvveti ve çarpışma kinetik enerji absorbsiyon oranları sayısal olarak optimize edilmiştir.
With this thesis, it's aimed to develop a methodology to the re-design with topography optimization for improve crash performance capacity of the energy absorbing structures on the vehicles. Under thesis study, topography optimization was used for the first time to the design of shock absorbing structures at the literature. With the topography optimization, crash absorber's first reaction force and crash kinetic energy abosorbtion rates were numerically optimized.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Çarpışma, Topoğrafya optimizasyonu, Darbe emici, Crash, Topography optimization, Crash absorber

Alıntı

Önal, A. S. (2018). Darbe emici yapıların çarpışma açısından topoğrafya optimizasyonu ile tasarımı. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

26

Views

104

Downloads