Yayın:
The exploitation of titanium dioxide nanoparticles for improving the performance and emissions of biofuel-diesel blend-fuelled stationary diesel engine

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023-09-23

Kurum Yazarları

Yazarlar

Çakmak, Abdülvahap

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayımcı

Bursa Uludağ Üniversitesi

Araştırma Projeleri

Akademik Birimler

Dergi Sayısı

Özet

In this research, the potential effects of titanium dioxide (TiO₂) nanoparticles on improving astationary diesel engine characteristic fuelled with a biofuel mixture-diesel blend (B25: 25% vol. biofuelmixture containing biodiesel, waste cooking oil and ethanol + 75% vol. diesel) are experimentallyinvestigated. TiO₂ nanoparticles are dispersed in B25 fuel at 50, 100, and 150 ppm concentrations.Subsequently, they are tested in a stationary research diesel engine at a rotational speed of 1500 rpm andspecific loads. Nanoparticles enhance combustion, offering increased cylinder gas pressure, net heatrelease rate, and reduced ignition delay period and combustion duration. The engine performance is enhanced more with increasing nanoparticle concentration. TiO₂ nanoparticles with a 150 ppm ratereduce brake-specific fuel consumption by 3.21% and increase the brake effective efficiency by 3.67%,on average, compared to B25 fuel without nanoparticles. CO emission and smoke opacity are reduced byup to 31.89% and 24.56% with TiO₂ nanoparticles. However, under the same operating conditions, NO emission increases to 30.58% compared to sole B25. Nevertheless, the NO emission of nanofuels is stillless than that of diesel fuel. This study's results indicate that using TiO₂ nanoparticles as a nano fueladditive can enhance the stationary engine's operation fueled with the biofuel mixture-diesel blend.
Bu araştırmada titanyum dioksit (TiO₂) nanopartiküllerinin, biyoyakıt-dizel karışımı (B25: biyodizel, atık kızartma yağı ve etanol içeren %25 hacimli biyoyakıt karışımı + %75 dizel) ile çalışan stasyoner dizel motorunun performans ve emisyonlarını iyileştirme potansiyeli deneysel olarak incelenmiştir. TiO₂ nanopartikülleri B25 yakıtına 50, 100 ve 150 ppm konsantrasyonlarında eklenmiştir. Elde edilen nanoyakıtlar, stasyoner bir dizel motorda 1500 d/dk dönüş hızında ve farklı yüklerde test edilmiştir. Nanopartiküller yanmayı iyileştirerek, silindir basıncını ve net ısı yayılım oranını artırmış, tutuşma gecikmesi süresi ile yanma süresini kısaltmıştır. Nanopartikül konsantrasyonu arttıkça motor performansı daha da iyileşmiştir. 150 ppm oranındaki TiO₂ nanopartikülleri, nanopartikül içermeyen B25 yakıtına kıyasla özgül yakıt tüketimini %3,21 oranında azaltmış ve efektif verimi ortalama %3,67 oranında artırmıştır. TiO₂ nanopartikülleri kullanımı ile CO emisyonu ve duman koyuluğu %31,89 ve %24,56'ya kadar azalmıştır. Bununla birlikte, aynı çalışma koşullarında NO emisyonu, nanopartikül içermeyen B25 yakıtına kıyasla %30,58'e kadar artmıştır. Ancak nanoyakıtlar dizel yakıtına göre daha az NO emisyonu oluşturmuştur. Bu çalışmanın sonuçları, TiO₂ nanopartiküllerinin nano yakıt katkısı olarak kullanılmasının biyoyakıt-dizel karışımıyla çalışan stasyoner dizel motorun performans ve emisyonlarını iyileştirebileceğini göstermektedir.

Açıklama

Anahtar kelimeler

Biofuel, Diesel engine, Fuel additive, Nanoparticles, Biyoyakıt, Dizel motor, Yakıt katkısı, Nanopartikül

Alıntı

Çakmak, A. (2023). "The exploitation of titanium dioxide nanoparticles for improving the performance and emissions of biofuel-diesel blend-fuelled stationary diesel engine". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 28(3), 685-704.