Publication:
Genç tüketicilerin lüks giyim marka tercihleri: Bursa ilinde bir alan araştırması

dc.contributor.advisorKılıç, Serkan
dc.contributor.authorSatı, Mine
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-10-21T11:24:39Z
dc.date.available2019-10-21T11:24:39Z
dc.date.issued2018-10-17
dc.description.abstractGünümüzde giderek büyümeye devam eden lüks marka pazarı özellikle genç tüketiciler için ilgi odağı haline gelmiştir. Artan rekabet koşulları lüks marka tüketicilerinin beklentilerini ve lüks markaları tercih etme nedenlerini anlamayı zorunlu hale getirmiştir. Bu bağlamda çalışmada, genç tüketicilerin lüks giyim marka tercihlerini etkileyen faktörleri tespit etmek ve bu faktörlerin satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada lüks giyim marka tercihlerini etkileyen faktörlerin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmede ilgili literatürden yararlanılarak oluşturulan bir modelden yararlanılmıştır. Araştırma, Bursa ilinde 20 yaşın üzerindeki ve giyim alışverişlerinde bulunan tüketiciler ile yüz yüze anket yöntemiyle yapılmıştır. Anket verileri IBM SPSS ve AMOS programlarıyla analiz edilmiş ve modelde oluşturulan hipotezlerin test edilmesi sağlanmıştır. Bulunan sonuçlar doğrultusunda kalitenin, mağaza atmosferinin, modanın, hedonizmin, referans grubun ve statünün lüks giyim marka satın alma niyeti üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractLuxury brand market which keeps increasingly has become a center of attraction especially for the young consumers. An increasing competitive conditions have made it compulsory to understand the expectations of the luxury brand consumers and their reasons to prefer these brands. In this context, it is aimed to determine the factors of luxury clothing brand preferences of young consumers and the effects of these factors on their purchasing intentions. The model used in the study were formed as a result of literature and this model was used to measure the effects of the luxury clothing brand preferences on the consumer's purchasing intention. The research was conducted by face-to-face questionnaire on the consumer who are over 20 years old and make clothing shopping in the city of Bursa. The questionnaire data were analyzed with SPSS and AMOS programs and the hypotheses generated in the model were tested. With the direction of the findings, it has been found that quality, store atmosphere, fashion, hedonism, reference group and status have significant effects on the purchasing intention of luxury clothing brand.
dc.format.extentXI, 97 sayfa
dc.identifier.citationSatı, M. (2018). Genç tüketicilerin lüks giyim marka tercihleri: Bursa ilinde bir alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1115
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLüks
dc.subjectLüks marka
dc.subjectTüketici
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectSatın alma niyeti
dc.subjectGiyim
dc.subjectLuxury
dc.subjectLuxury brand
dc.subjectConsumer
dc.subjectConsumer behaviour
dc.subjectPurchase intention
dc.subjectClothing
dc.titleGenç tüketicilerin lüks giyim marka tercihleri: Bursa ilinde bir alan araştırması
dc.title.alternativeLuxury clothing brand preferences of young consumer: A field research in Bursa
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
532569.pdf
Size:
3.32 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: