Publication:
Lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarının kimlik gelişim düzeyleri açısından incelenmesi

dc.contributor.buuauthorGültekin, Filiz
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned2020-05-31T19:03:26Z
dc.date.available2020-05-31T19:03:26Z
dc.date.issued2001-04-01
dc.descriptionBu çalışma,Doç. Dr. Ersin Altıntaş danışmanlığında Filiz Gültekin tarafından hazırlanan ‘Lise Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarının Kimlik Gelişim Düzeyleri Açısından İncelenmesi’ adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmada, lise öğrencilerinin kendini açma davranışları, cinsiyet ve kimlik gelişim düzeyleri açısından incelenmiştir. 205 lise öğrencisine ‘Kendini Açma Envanteri’ ve ‘Benlik Kimliği Objektif Ölçüm Skalası’ uygulanmıştır. Sonuçlar kız lise öğrencilerinin kendilerini, anneye, aynı cins yakın arkadaşa, psikolojik danışma uzmanına ve aile konusunda erkek öğrencilerden daha fazla açtıklarını göstermektedir. Başarılı kimlik statüsündeki öğrenciler karşı cins yakın arkadaşa ve psikolojik danışma uzmanına diğer öğrencilerden, düşünceler ve görüşler, okul, aile ve cinsellik konula-rında ise kargaşalı kimlik statüsündeki öğrencilerden daha fazla kendilerini açmaktadırlar.
dc.description.abstractIn this study, self disclosure attitudes of the high school students were examined according to their sex and identity development levels. 'Self Disclosure Inventory' and 'Extended Objective Measure of Ego Identity Status' were used for 205 high school students. According to the results, the girls show the self disclosure attitudes to their mothers, close girl friends, counselling psychologist more than boys. When it was examined according to identity development, the students who are in the statutes of identity achivement show the self disclosure attitudes to close friends in the opposite sex and counselling psychologist more than the other students, moreover these students in the statutes of ıdentıty achivement show the self disclosure attitudes about their opinions, school, family and sexuality to their close friends in the opposite sex and counselling psychologist more than the studentswho are in the statutes of identity diffusion.
dc.identifier.citationGültekin, F. (2001). “Lise öğrencilerinin kendini açma davranışlarının kimlik gelişim düzeyleri açısından incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 231-241.
dc.identifier.endpage241
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage231
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153184
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10922
dc.identifier.volume14
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKendini açma
dc.subjectKimlik gelişimi
dc.subjectSelf disclosure
dc.subjectIdentity development
dc.subjectLise öğrencileri
dc.subjectHigh school students
dc.titleLise öğrencilerinin kendini açma davranışlarının kimlik gelişim düzeyleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of high school students' self-disclosure behaviors in terms of identity development levels
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
14_1_20.pdf
Size:
195.18 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: