Yayın: An analysis of intercultural sensitivity and social interaction among international students in Türkiye
| dc.contributor.advisor | Karatepe, Çiğdem | |
| dc.contributor.author | Beşen, Feyza | |
| dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
| dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
| dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.contributor.orcid | 0009-0004-6254-4406 | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-05T12:16:49Z | |
| dc.date.issued | 2025-08-21 | |
| dc.description.abstract | Türkiye, uluslararası yükseköğretimde bölgesel bir merkez haline geldikçe, uluslararası öğrencilerin ev sahibi ülke öğrencileriyle kurdukları temasın, onların kültürlerarası duyarlılıklarını (KD) nasıl şekillendirdiğini anlamak, kapsayıcı programlar tasarlamak ve akademik ile sosyal uyumu desteklemek açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Türkiye’deki uluslararası öğrencilerin KD düzeylerini incelemek ve Türk akranlarıyla sosyal temas sıklığı, konaklama tercihleri, ikamet süresi, Türkçe öğrenim süresi ve kültürel geçmişlerinin gelişimlerini ne ölçüde etkilediğini araştırmak için ardışık açıklayıcı karma yöntem tasarımını kullanmıştır. Chen ve Starosta’nın (2000) Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ile demografik anket, Türkiye’deki çeşitli üniversitelerden 213 uluslararası öğrenci tarafından doldurulmuş; ardından nicel sonuçları bağlama oturtmak amacıyla 10 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel bulguların analizi, Türk öğrencilerle sosyal temas sıklığı ile daha yüksek genel KD arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuş; özellikle özgüven ve etkileşimden hoşlanma boyutlarında daha yüksek puanlar görülmüştür. Beklenenin aksine, konaklama türü ve Türkiye’deki ikamet süresi KD düzeylerini anlamlı düzeyde açıklamamaktadır. Ancak, Türkçe öğrenim süresi ile KD arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin kültürel geçmişleri, sosyal temas kalıpları ve yaşam düzenlerini anlamlı biçimde öngörmüş, ancak genel KD düzeylerini etkilememiştir. Nitel bulgular, sosyal etkileşimlerin karmaşıklıklarına dair zengin bir bağlamsal derinlik sunarak belirli kalıpları ve engelleri ortaya koymuştur. Elde edilen sonuçlar, Türkiye’deki yükseköğretim bağlamı için değerli çıkarımlar sağlamaktadır. Üniversitelerin, rastlantısal karşılaşmaları anlamlı kültürlerarası öğrenmeye dönüştürmek için yapılandırılmış, dil destekli ve akran liderliğinde etkileşim fırsatlarına öncelik vermeleri önerilmektedir. | |
| dc.description.abstract | As Türkiye becomes an emerging regional hub for international higher education (HE), understanding how contact with host-national peers shapes international students’ intercultural sensitivity (IS) is crucial for designing inclusive programmes and supporting successful academic and social integration. The study uses a sequential explanatory mixed-methods design to examine the IS levels of international students in Türkiye and explores the extent to which the quantity of social contact with Turkish peers, accommodation-sharing choices, length of residence, length of Turkish study, and cultural background influence their development. The Intercultural Sensitivity Scale of Chen and Starosta (2000) and a demographic survey were completed by 213 international students across Turkish universities, followed by semistructured interviews with 10 participants to contextualise the quantitative results. The analysis of quantitative findings revealed a significant positive relationship between the frequency of social contact with Turkish students and higher overall IS, particularly showing higher confidence and enjoyment. Contrary to expectations, neither accommodation type nor the length of residence in Türkiye significantly predicted IS levels. However, the duration of Turkish language study showed a significant positive correlation with IS. Furthermore, students' cultural backgrounds significantly predicted their social contact patterns and living arrangements, but not their overall IS levels. The qualitative findings provided rich contextual depth into the complexities of social interactions, highlighting patterns and barriers. The results provide valuable insights for the Turkish HE context, suggesting that universities should prioritise structured, language-supported and peer-led engagement opportunities to translate casual encounters into meaningful intercultural learning. | |
| dc.format.extent | VII, 130 sayfa | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/56474 | |
| dc.language.iso | en | |
| dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Kültürlerarası duyarlılık | |
| dc.subject | Kültürlerarası iletişim | |
| dc.subject | Küresel katılım | |
| dc.subject | Sosyal etkileşim | |
| dc.subject | Uluslararası öğrenciler | |
| dc.subject | Yükseköğretim | |
| dc.subject | Global engagement | |
| dc.subject | Higher education | |
| dc.subject | Intercultural communication | |
| dc.subject | Intercultural sensitivity | |
| dc.subject | International students | |
| dc.subject | Social interaction | |
| dc.title | An analysis of intercultural sensitivity and social interaction among international students in Türkiye | |
| dc.title.alternative | Türkiye’deki uluslararası öğrencilerin kültürlerarası duyarlılığı ve sosyal etkileşimleri üzerine bir inceleme | tr |
| dc.type | masterThesis | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |
Dosyalar
Orijinal seri
1 - 1 / 1
