Publication:
Tıbbi terminoloji hakkında öğrencilerin ve çalışanların görüşleri

dc.contributor.buuauthorBabacan, Serdar
dc.contributor.buuauthorIşıklar, Sefa
dc.contributor.buuauthorKafa, İlker Mustafa
dc.contributor.buuauthorCoşkun, İhsaniye
dc.contributor.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-04-06T06:36:39Z
dc.date.available2021-04-06T06:36:39Z
dc.date.issued2017-02-10
dc.descriptionBu çalışma, “XXIV International Symposium on Morphological Sciences - ISMS2015 (İstanbul/)” Kongresi’nde poster bildiri olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrencilerin ve çalışanların tıbbi platformlardaki gelişmelerin takip edilmesi ve iletişim kurulabilmesi için gerekli olan Tıbbi Terminoloji hakkındaki görüşlerini almaktır. Çalışmaya, Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda okuyan 347 öğrenci ve Tıp Fakültesi Hastanesinin çeşitli birimlerinde çalışan 74 personel katılmıştır. Veriler Likert tipi ölçek içeren anket formları vasıtasıyla elde edilmiştir. Tıbbi Terminoloji dersinin gerekliliği konusunda öğrenciler ve çalışanlar tıbbi terminolojinin meslekleri açısından gerekli olduğunu (sırasıyla %74,2, %79,7) belirtmiştir. Hem okuyan grup hem çalışan grup stajda veya meslek hayatında Tıbbi Terminoloji dersinin faydasını gördüklerini belirtmiştir (%59,9, %71,6). Bunlara ek olarak, çalışanların %41,9’u tıbbi materyalleri okumakta bazen güçlük çektiklerini %56,7’si ise diğer çalışanlardan yardım aldıklarını ifade etmiştir. Tüm bu veriler ışığında, yapılan anket çalışmasından elde edilen ve değerlendirilen geri bildirimlerin Tıbbi Terminoloji dersinin sürdürülmesi ve müfredatın geliştirilmesi için önemli olduğu kanaatindeniz.
dc.description.abstractCurrent study aims to determine the thoughts of the students and employees on medical terminology which is necessary to communicate and pursue the developments on medical platforms. This study was conducted on 347 students from Vocational School of Health Services and 74 employees from the Hospital of Medical Faculty of Uludag University. The data were collected by a Likert’s questionnaire form. On the point of necessity of the medical terminology classes, both the students and the employees expressed it is necessary for their career (%74,2, %79.7, respectively). Both the students and the employees said they advance benefits from medical terminology classes at their works or internships (%65.1, %71.6). Additionally, the employees expressed, they sometimes have difficulty to understanding the written material (%41.9) and usually ask for help from others (%56.7). Within these results, we think the feedbacks are valuable for development and progress of the syllabus of the medical terminology.
dc.identifier.citationBabacan, S. vd. (2016). “Tıbbi terminoloji hakkında öğrencilerin ve çalışanların görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(2-3), 89-92.
dc.identifier.endpage92
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue2-3
dc.identifier.startpage89
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/421656
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18977
dc.identifier.volume42
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Medical Faculty
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTıbbi terminoloji
dc.subjectGeri bildirim
dc.subjectTıp eğitimi
dc.subjectTıp dili
dc.subjectMedical terminology
dc.subjectFeedback
dc.subjectMedical education
dc.subjectMedical language
dc.titleTıbbi terminoloji hakkında öğrencilerin ve çalışanların görüşleri
dc.title.alternativeThe thoughts of the students and the employees on medical terminology
dc.typeArticle
dc.typeAraştırma makalesi
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı
local.contributor.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu/Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
42_2_3_6.pdf
Size:
351.79 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: