Publication:
Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği

dc.contributor.advisorDüzbakar, Ömer
dc.contributor.authorŞenay, Yusuf
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİlköğretim Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-10T06:03:49Z
dc.date.available2019-12-10T06:03:49Z
dc.date.issued2015-08-03
dc.description.abstractHayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı hakkındaki öğretmen görüşlerini belirleme amacı taşıyan bu çalışmada Demir (2007) tarafından hazırlanan veri toplama aracı Bursa ilinde görev yapan 212 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerin yanıtları incelenmiş ve önceki araştırmalarla bazı karşılaştırmalar yapılmıştır. Sonuçlara göre Hayat Bilgisi Programı öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirecek yeterlilikte olmayabilir. Ayrıca öğretmenlerin etkinlikleri uygularken seviye farklılıkları olan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda güçlüklerle karşılaştıkları, sonuçların önceki araştırma bulgularını desteklediği ve akademik literatürde tartışma bulan sorunlarla örtüştüğü söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study a questionnaire which was developed by Demir (2007) was administered to 212 teachers who work in Bursa province to identify the opinions of the teachers. The responses of the teachers were analyzed and some comparisons were made with previous studies. According to results the Life and Social Science Curriculum may not be adequate enough to develop students' problem solving skill. Also the teachers may face some difficulties when implementing activities in the classrooms which have students who have achievement gaps. The results have supported the previous findings and have indicated some problems which were discussed in the academic literature.
dc.format.extentX, 87 sayfa
dc.identifier.citationŞenay, Y. (2015). Sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2661
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEtkinlikler
dc.subjectHayat bilgisi programı
dc.subjectProblem çözme
dc.subjectSeviye farklılıkları
dc.subjectAchievement gaps
dc.subjectActivities
dc.subjectLife knowledge course
dc.subjectProblem solving
dc.titleSınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği
dc.title.alternativeInvestigation of primary school teachers' opinions about life and social science curriculum: The case of Bursa
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Ana Bilim Dalı/İlköğretim Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
407252.pdf
Size:
5.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: