Publication:
Yeni medya olanaklarıyla değişen yayıncılık biçimleri ve Youtube’da spor yayıncılığı

dc.contributor.authorKısaoğlu, Ömer
dc.date.accessioned2024-04-22T07:27:39Z
dc.date.available2024-04-22T07:27:39Z
dc.date.issued2023-09-20
dc.description.abstractÇevrim içi medyanın gelişimi televizyon yayıncılığını değiştirmekte ve alternatif yayın olanaklarına imkân tanımaktadır. Bunun sonucunda geleneksel televizyon yayıncılığından farklılaşma yaşanmaktadır. Değişen yayıncılık koşullarının sonrasında spor medyası, amatör ve profesyonel içerik üreticilerinin yayın yapmasına izin veren YouTube üzerinde faaliyet göstermektedir. Çalışmada alternatif yayın imkânlarıyla birlikte yaşanan değişimleri belirlemek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda çevrim içi imkânların getirdiği değişimlerin belirlenmesi amacıyla YouTube’daki spor yayıncılığı faaliyetleri incelenmiştir. Çevrim içi medya olanaklarının ardından içerik üreticilerinin yaşadıkları değişimleri belirleyebilmek önem kazanmıştır. Bu bağlamda YouTube’da spor içeriği üreten kanallardan temsilcilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örneklem dâhilinde belirlenen katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle mülakatlar gerçekleştirilmiş ve içerik üreticileriyle direkt görüşülerek verilerin birinci elden toplanması sağlanmıştır. Elde edilen veriler deşifre edilmiş, betimsel analiz yöntemiyle temalara göre kategorilere ayrılmış ve çözümlenmiştir. Çözümlemenin sonucunda çevrim içi imkânların getirdiği değişimler dağıtım, içerik üretimi, izleyici, reklam olmak üzere dört ana kategoride gruplandırılmış ve ortaya konulmuştur. Araştırmanın sonuçları medyanın değişimini spor yayıncılığı örneklemi üzerinden göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractOnline media is changing television broadcasting, enabling alternative broadcasting possibilities. Online distribution, alternative platforms provide differentiation from conventional television broadcasting. Sports media operates on YouTube, which allows amateur, professional content producers to broadcast. In this study, it is aimed to determine the changes experienced with alternative broadcasting opportunities. In this context, sports broadcasting activities on YouTube were examined. Following the development of online alternative media opportunities, it has become important to define the changes experienced by content producers. In this context, interviews were held with representatives from channels that produce sports content on YouTube. Interviews were conducted with the participants determined within the purposeful sampling, using the semi-structured interview technique, the data were collected by directly interviewing the content producers. The obtained data were deciphered, categorized, analyzed according to the themes using the descriptive analysis method. As a result of the analysis, the changes brought about by online opportunities are grouped, presented in four main categories: distribution, content production, audience, advertising. The results of the research indicate the change in the media through the sample of sports broadcasting.en_US
dc.identifier.citationKısaoğlu, Ö. (2024). ''Yeni medya olanaklarıyla değişen yayıncılık biçimleri ve Youtube’da spor yayıncılığı''. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(46), 411-427.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.1349883
dc.identifier.endpage427
dc.identifier.issue46
dc.identifier.startpage411
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3362176
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/sosbilder/issue/82764/1349883
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41218
dc.identifier.volume25
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevrim içi televizyontr_TR
dc.subjectYouTubetr_TR
dc.subjectSpor yayıncılığıtr_TR
dc.subjectİçerik üretimitr_TR
dc.subjectSpor kanallarıtr_TR
dc.subjectOnline televisionen_US
dc.subjectSports broadcastingen_US
dc.subjectContent productionen_US
dc.subjectSports channelsen_US
dc.titleYeni medya olanaklarıyla değişen yayıncılık biçimleri ve Youtube’da spor yayıncılığıtr_TR
dc.title.alternativeChanging forms of broadcasting with new media opportunities and sports broadcasting on YouTubeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
25_46_23.pdf
Size:
504.35 KB
Format:
Adobe Portable Document Format