Publication:
Paydaş teorisi ve bankalarda paydaş analizi

dc.contributor.advisorTak, Bilçin
dc.contributor.authorBatı, Gülçin Beyza
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-25T05:59:58Z
dc.date.available2019-12-25T05:59:58Z
dc.date.issued2006
dc.description.abstractFirmalar, büyük bir değişim içindedirler, her gün yeni konular ortaya çıkmaktave tartışılmaktadır. Ekonomik koşulların ve rekabet koşullarının artması ile yöneticileryeni yönetim arayışlarına girmişlerdir. Klasik yönetim anlayışıyla işletmelerin yaşamasızorlaşmaktadır. şletmelerin en önemli amacı kar elde etmek ve ortaklara iyi bir gelirsağlamak olarak görülmekteydi. Ve başarılı bir finansal performans işletmelerinbaşarılı sayılmaları için yeterli kabul edilmekteydi.Son dönemde gelişen yeni bir bakış açısı paydaş kavramıdır. Paydaş, firma ileilgilenen veya onun etkilerinden ve çıktılarından etkilenen herhangi bir kişidir. Kurumfikri önem kazanınca farklı paydaşların beklentilerini ve kararlarını hakkında bilgisahibi olmak önem kazandı. Ve paydaş yönetimi ortaya çıktı paydaş yönetimi anahtarpaydaşlarınızı tanımlandığınız ve onların desteğini kazandığınız bir süreçtir.Bir işletmenin sadece pay sahiplerinin (ortakların) değil, tüm paydaşlarınınmenfaati için yönetilmesi gerektiğini ifade eder. Paydaş teorisi, işletmenin değişikpaydaş gruplarıyla hedeflerine ulaşmasının araştırılmasıdır.
dc.description.abstractFirms are in a large variation, and alldays new subjects have been came outand discussed. With the increase of ekonimical conditions and competitionconditions, managers enter yhe search of new managemnt. The most importantaim of the enterprise was seen as to get good incomes fort he shareholders. And asuccessfull financial performance is enough to be a successfull firm.Last term, a new view is stakeholder concept. A stakeholder is anyone whohas an interested in firm or will be affected by its deliverables or output. When itcomes to important corporate decisions, it is necessary to know about theexpectations of different stakeholders and to determine. And StakeholderManagement is came out, Stakeholder Management is the process by which youidentify your key stakeholders and win their support.Stakeholder theory, explains that managers shoul manage the firm not onlyfort he benefit pof the shareholders but also sor all stakeholders benefit.Stakeholder Theory is, search that how firms reach their goals with the variousstakeholder groups.
dc.format.extentX, 87 sayfa
dc.identifier.citationBatı, G. B. (2006). Paydaş teorisi ve bankalarda paydaş analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4170
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPaydaş teorisi
dc.subjectPaydaş kavramı
dc.subjectPaydaş yönetimi
dc.subjectPaydaş analizi
dc.subjectBankalar
dc.subjectStakeholder theory
dc.subjectStakeholder concept
dc.subjectStakeholder management
dc.subjectStakeholder analysis
dc.subjectBanks
dc.titlePaydaş teorisi ve bankalarda paydaş analizi
dc.title.alternativeStakeholder theory and stakeholder anlaysis at banks
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
204419.pdf
Size:
479.65 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: