Publication:
Çocuklar için hangi felsefe? P4C (Çocuklar için felsefe)’ye metafelsefi bir bakış

dc.contributor.authorOnur, Ferhat
dc.date.accessioned2023-12-29T11:22:31Z
dc.date.available2023-12-29T11:22:31Z
dc.date.issued2023-10-14
dc.description.abstractP4C’nin temel hedefi çocukların akıl yürütme becerilerini geliştirmek olarak öne çıksa da bu hedefe eşlik eden ve onu bir ideal haline getiren başka bir amaçtan daha söz edilebilir: Çocuklara bilgeliğin kazandırılması. Bu ideale göre çocuklar bir yandan felsefenin, merkezinde, eleştirel ve refleksif düşünme olan mantıksal öğelerini iyi kullanabilir duruma gelirken diğer yandan edindikleri formel ve informel becerileri pratiğe dökebilecek yetkinliğe erişeceklerdir. Ne var kiP4C’deki felsefenin bir tür araştırma olarak düşünülmesinin bilgelik hedefiyle nasıl uyuşturulacağı açıklanması gereken bir güçlük olarak karşımıza çıkmaktadır. Bilgelik iyi muhakeme etme yeteneği olarak anlaşıldığından araştırmanın çocukları göreli olmayan, sahip olduklarında üzerinde yeterince güvenle hareket edebilecekleri birtakım doğrulara ulaştırması beklenmektedir. Zira rölativist bir doğruluk anlayışının yargıyı askıya almayı gerektirdiğinden eyleme geçme iradesini zayıflatacağı söylenebilir. Buna göre felsefenin bilgimize temel sağlayamayacağını bildiren temelcilik eleştirisini dikkate aldığımızda eyleme yön verecek doğruların Platonik bir nesnellik anlayışı yerine pragmatik bir yaklaşımla düşünülmesinin söz konusu güçlüğün aşılması için gereken adımı sağladığı ileri sürülebilir.tr_TR
dc.description.abstractAlthough the main goal of P4C is to develop children's reasoning skills, there is another purpose that accompanies this goal and turns it into an ideal: to bring wisdom to children. According to this ideal, on the one hand children will be able to use the logical elements ofphilosophy, which at its center is critical and reflexive thinking, and on the other hand, they willattain the competency to put the formal and informal skills they have acquired into practice. However, how to reconcile thinking of philosophy in P4C as a kind of inquiry with the goal of cultivating wisdom remains a challenge that needs to be surmounted. Since wisdom is understood as the ability to make good judgments, the inquiry is expected to lead children to some non-relative truths. For it can be said that since a relativist understanding of truth requires suspending of judgment, it will weaken the will to take action. Accordingly, when we consider the criticism of foundationalism, which states that philosophy cannot provide the basis for our knowledge, it can be argued that thinking action guiding truths with a pragmatic approach instead of a Platonic understanding of objectivity provides the necessary step to overcome this difficulty.en_US
dc.identifier.citationOnur, F. (2023). "Çocuklar için hangi felsefe? P4C (Çocuklar için felsefe)’ye metafelsefi bir bakış". DergiPark logo Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(3), 92-112.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1321623
dc.identifier.endpage112
dc.identifier.issn2645-8950
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage92
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/80418/1321623
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3239199
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/38703
dc.identifier.volume22
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalKaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.subjectP4Ctr_TR
dc.subjectEleştirel düşünmetr_TR
dc.subjectMetafelsefetr_TR
dc.subjectBilgeliktr_TR
dc.subjectHakikattr_TR
dc.subjectCritical thinking en_US
dc.subjectMetaphilosophy en_US
dc.subjectWisdom en_US
dc.subjectTruth en_US
dc.titleÇocuklar için hangi felsefe? P4C (Çocuklar için felsefe)’ye metafelsefi bir bakıştr_TR
dc.title.alternativeWhat philosophy for children? A metaphilosophical ıook at P4C (Philosophy for children) en_US
dc.typeArticle en_US
dspace.entity.typePublication en_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
22_3_4.pdf
Size:
352.61 KB
Format:
Adobe Portable Document Format