Publication:
Kierkegaard'da iman'ın paradoks oluşu meselesi

dc.contributor.advisorÖzcan, Zeki
dc.contributor.authorBayındır, Ahmet
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Felsefesi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-07T05:30:16Z
dc.date.available2020-02-07T05:30:16Z
dc.date.issued2006-10-27
dc.description.abstractKierkegaard felsefesi, bireyci yaşam felsefesidir. Kierkegaard için her şey varoluşla ilgilidir. İman meselesi de varoluşun bir parçasıdır. Kierkegaard düşüncesi, irrasyonel, paradoksal, varoluşçu ve bireycidir. İnsanla Tanrı arasındaki farklılık, paradoksal bir biçimde, Tanrı lehinde son bulur. Ama akıl bu sınıra varıp dayanmayı ister. Kierkegaard, bu düşünceyi reddeder. Bundan dolayı, Kierkegaard, fideistlerin öncülerinden biridir. Aklın akıl dışı olanı bilmesi imkânsızdır. Zira Enkarnasyon,İlk Günah, Tanrının varlığı, birer dogmalardır. Tanrı bilgisi dışındaki bütün bilgilerimiz, kesinlikten uzaktır. Birey, kendi varoluşundan kendisi sorumlu olmalıdır. Estetik, etik ya da dini yaşam küreleri birbirinden bağımsız alanlardır. İman bakımından da böyledir.
dc.description.abstractKierkegaard's philosophy is individualist life philosophy. For Kierkegaard, every thing that is connected with human- are interested in existence. The problem of faith is the piece of the existence. Kierkegaard's ideas are irrational, paradoxical, existentialist and individualistic. The difference between God and human being is ,paradoxically, to end in favour of God. But the reason wants to go to this boundary. Kierkegaard rejects this idea. Because of this, Kierkegaard is the initiator of the fideists. The reason is not possible to know unreason. So Encarnation, First Sin, The existence of God are dogmas. All our knowledge is uncertainity but not the God's knowledge. Individual have to be responsible for his existence. The areas of the aesthetic, etic or religious life areas are, each other, independental areas. The faith is also.
dc.format.extentIX, 83 sayfa
dc.identifier.citationBayındır, A. (2006). Kierkegaard'da iman'ın paradoks oluşu meselesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8223
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİman
dc.subjectDin
dc.subjectVaroluş
dc.subjectTanrı
dc.subjectParadoks
dc.subjectSüje
dc.subjectEstetik
dc.subjectEtik
dc.subjectFaith
dc.subjectAesthetic
dc.subjectExistence
dc.subjectSuje
dc.subjectEthic
dc.subjectParadox
dc.subjectReligion
dc.subjectGod
dc.titleKierkegaard'da iman'ın paradoks oluşu meselesi
dc.title.alternativeThe problem of the blief that paradox Kierkegaard
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Felsefesi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
187502.pdf
Size:
5.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: