Publication:
İşitme engelli ve engelli olmayan ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.buuauthorBilgin, Asude
dc.contributor.buuauthorKartal, Hülya
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-05-02T04:24:24Z
dc.date.available2020-05-02T04:24:24Z
dc.date.issued2002-04-01
dc.description.abstractBu araştırma ile işitme engelli ilköğretim öğrencileri ile engelli olmayan öğrencilerin benlik kavramları arasındaki fark incelenmiştir. Öğrencilerin benlik-kavramı düzeylerini ölçmek için Piers-Harris (1964) tarafından geliştirilip Öner (1994) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Piers-Harris'in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği" ve akademik başarılarını belirlemek için öğrenci ders notlarına ait bilgiler kullanılmıştır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında Bursa İl merkezindeki Gündüzlü Duyum Engelliler İlköğretim Okulu ile Kemalpaşa İlçesinde bulunan Yatılı İbn-i Sina İşitme Engelliler İlköğretim Okulunun 4,5,6,7 ve 8.sınıflarına devam eden 130 öğrenci ile Hamzabey İlköğretim Okulu'nun 4,5,6,7 ve 8.sınıfına devam eden 177 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde ortalama, standart sapma, korelasyon, «t-testi» ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Bu amaçla tüm verilerin analizi; Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket (SPSS 8.0 for Windows) programı ile yapılmıştır. Manidarlık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Araştırma bulguları, engelli olmayan 4,5,6ve 8.sınıf öğrencilerinin benlik kavramı ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ,engelli olmayan öğrencilerin benlik kavramı puanlarının ortalamalarının engelli öğrencilerin puanlarının ortalamalarından daha yüksek olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study investigated the relationship between self-concepts of pupils attending primary daily school and boarding-daily school for the hearing handicapped and their academic achievement. In order to explore these pupils self-concept levels, the researcher used "Piers-Harris' Self-Concept Questionnaire" developed by Piers-Harris (1964). The questionnaire was translated into Turkish by Öner (1994). Learner grades were used to determine their academic achievement. The study was conducted in 2000-2001 academic year. 207 pupils participated in the study. The pupils were attending Primary Daily School and Primary Daily School for the hearing handicapped in Bursa, Primary Boarding School for the hearing handicapped in Kemalpaşa. They were 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade learners. The data was subjected to the analyses of means, standard deviations, correlation, «t-test» and one way analyses of variance. SPSS (8.0 for Windows) was used for the whole data analysis. The degree of significance was taken as .05. The findings revealed that were was a significant relationship between self-concepts of the 4th ,5th , 6th and 8th grade learners in primary daily school and their academic achievement. Also, it was found (significant difference) between the self-concept scores of the pupils and with hearing handicap students scores.
dc.identifier.citationBilgin, A. ve Kartal, H. (2002). "İşitme engelli ve engelli olmayan ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 43-52.
dc.identifier.endpage52
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage43
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153190
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10529
dc.identifier.volume15
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBenlik
dc.subjectEngelli
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectİlişki
dc.subjectSelf-concept
dc.subjectHandicapped
dc.subjectAcademic achievement
dc.subjectRelationship
dc.titleİşitme engelli ve engelli olmayan ilköğretim öğrencilerinin benlik kavramları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between the self-concepts and the academic achievement of hearing impaired and non-disabled elementary school students.
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
15_1_4.pdf
Size:
195.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: