Yayın:
Investigating the impact of integrating generative AI on learner autonomy and writing proficiency in EFL instruction

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Şen, Fatma

Danışman

Yeşilbursa, Ayşegül Amanda Jane Audrey

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Dil eğitiminde yapay zeka entegrasyonunun artan kullanımına rağmen, yapay zeka aracılı geri bildirimin dil okullarında yazma öğretiminde İngilizce yabancı dil öğrencilerinin özerk öğrenme gelişimine etkilerini inceleyen ampirik araştırmalar sınırlıdır. Bu karma yöntem çalışması, ChatGPT entegrasyonunun B1 seviyesindeki İngilizce yabancı dil öğrencilerinin (n=18) özerk öğrenme ve yazma yeterliliği üzerindeki etkisini 8 hafta boyunca araştırmıştır. Katılımcılar bir TÖMER sınıfından seçilmiş olup, bir grup deney grubu (ChatGPT destekli öğretim, n=12), diğer grup ise kontrol grubu (öğretmen destekli öğretim, n=6) olarak belirlenmiştir. Müdahale süreci her iki grubun da yazma becerilerinde önemli gelişim gösterdiğini ortaya koymuştur. Deney grubu sofistike prompt mühendisliği becerileri geliştirmiş ve artan yazma öz-farkındalığı sergilemiş olmakla birlikte, başlangıçtaki yapay zeka önerilerine aşırı bağımlılık öğretici müdahalesini gerektirmiştir. Sonuçlar, yapılandırılmış yapay zeka entegrasyonunun pedagojik eğitim ve kademeli sorumluluk verme ile birleştirildiğinde muhtemelen daha yüksek öğrenci özerkliğini destekleyebileceğini göstermektedir. Ancak, öğrenciler arasındaki dijital okuryazarlık boşlukları ve özerklik düzeyi farklılıkları nedeniyle, başlangıçta yapay zekaya aşırı bağımlılık eğilimi olup sürekli insan rehberliğine ihtiyaç devam etmektedir. Bu araştırma, yapay zekanın dil öğrenimindeki potansiyeli açısından nasıl abartıldığının altını çizerken, etkili insan-yapay zeka entegrasyonu durumunda olası öneri ve rehberlik sağlamaktadır. Araştırmanın önerisi, yazma öğretiminin 4 ana aşamasında Ajans, Farkındalık, Uygulama, Özerklik, Erişim, Duyuşsal Katılım, Uyum ve Yapay Zeka Entegrasyonunu içeren “9A Katalizör Çerçevesi” olarak daha sonrası daha büyük bir katılımcı grubuyla araştırılması gereken potansiyel bir çerçeve ileri sürmüştür.
Despite increasing integration of artificial intelligence in language education, limited empirical research examines how AI-instructed feedback affects EFL learner autonomy development in writing instruction in language schools. This mixed-methods study investigated how ChatGPT integration impacts autonomous learning and writing proficiency among B1-level EFL learners (n=18) for 8 weeks. Participants were selected from a TÖMER class, with one group as the experimental group (ChatGPT-instructed, n=12), and another group as the control group (Teacher-instructed, n=6). The intervention process shows both groups demonstrating significant writing improvement. The experimental group developed sophisticated prompt engineering skills and demonstrated increased writing self-awareness, though initial overreliance on AI suggestions required instructor mediation. Results suggest that structured AI integration has the potential to foster learner autonomy when combined with explicit, pedagogical training and gradual responsibility transfer. However, due to possible digital literacy gaps and autonomy level differences among learners, there is an initial AI over-reliance and a continued need for human guidance. This research tentatively establishes a foundational understanding of how AI is overhyped in terms of transformational potential in language learning while providing guidance for probable effective human-AI integration. The output of the research suggests a 9A Catalyst Framework comprising Agency, Awareness, Application, Autonomy, Access, Affective Engagement, Alignment, and AI integration in four main phases of writing instruction, which should be viewed as exploratory and warrants further validation through broader studies.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Komut mühendisliği pedagojisi, İYD, ChatGPT, Yazma yeterliliği, Özerklik geliştirme, Geri bildirim okuryazarlığı, Dijital okuryazarlık, Prompt engineering pedagogy, EFL, Writing proficiency, Autonomy development, Feedback literacy, Digital literacy

Alıntı

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

4

Downloads