Publication:
Eğitimde felsefi sorgulama ve çocuklar için felsefe (P4C)

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023-07-08

Authors

Authors

Kökten, Hasret

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bursa Uludağ Üniversitesi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Düşünen ve sorgulayan bireylerin yetiştirileceği toplum ideali her çağ için önemlidir. Bunun gerçekleşmesi için ise her adımda eğitim ve felsefe birlikteliği gerekmektedir. Felsefe; eğitim ortamında merak ve şüpheye dayalı sorgulamanın gelişimi, aynı zamanda bununla ilgili anlamlar üretmede destek sunmaktadır. Eğitim için sorgulama merak gidericidir ve insani değerleri içine alan ilerlemeyi ifade eder. Bireyden başlayarak toplumun sorgulamayı önemseyen bir farkındalığa sahip olması önemlidir. Felsefi sorgulama farklı bakış açılarının ortaya konmasını, gelişmesini bireylerin ve toplumun düşünme yetilerinin ilerlemesini ve dünya hakkında akıl yürütme yollarını geliştirir. Bu ise hem birey hem de toplum için gereklidir. Çünkü bireyden başlayan ve tüm toplumun bilinçlenmesini destekleyen bir eğitim anlayışı insanlık için daha değerlidir. Çalışma öncelikli olarak eğitim ve felsefe ilişkisinden hareket ederek düşünme, anlam üretme, sorma, sorgulama, sorgulama topluluğu ve felsefi sorgulama kavramlarına odaklanmaktadır. Bununla beraber sözü edilen bu kavramların felsefe tarihindeki anlamlarına yönelik bir analiz yapma amacı da vardır. Sonrasında ise bireylerin ve toplumun sorgulama ve felsefi sorgulama becerilerinin gelişimine yönelik önemli bir örneği temsil eden Çocuklar İçin Felsefe (P4C) yaklaşımı üzerinde durulacaktır. “Nedir” ve “Neden?” sorusu üzerinden felsefi sorgulamanın önemine yönelik tespitler yapılacaktır.
The ideal of society in which thinking and inquiry individuals are raised is important for every age. For this to happen, education and philosophy must be together at every step. Philosophy offers support in education in the development of curiosity, doubt, questioning, and understanding. For education, inquiry is intriguing and expresses progress involving human values. Starting with the individual, it is important for the society to have an awareness that cares about inquirining. Philosophical inquiry develops the presentation of different perspectives, the development ofindividuals and society's thinking abilities and the ways of reasoning about the world. This isnecessary for both the individual and society. Because an understanding of education that starts with the individual and supports the awareness of the whole society is more valuable for humanity.The study primarily focuses on the concepts of thinking, producing meaning, questioning, inquiry,community of inquiry and philosophical inquiry, starting from the relationship?” Through thisquestion, determinations will be made about the importance of philosophical inquiry, betweeneducation and philosophy. However, there is also the purpose of making an analysis of themeanings of these concepts in the history of philosophy. Afterwards, the Philosophy for Children (P4C) approach, which represents a valuable example of the development of inquiry andphilosophical inquiry skills of individuals and society, will be emphasized. “What” and “Why.

Description

Keywords

Felsefe, Eğitim, Soru sorma, Sorgulama, Çocuklar için felsefe(P4C)., Philosophy, Education, Questioning, Inquiry, Philosophy for children (P4C)

Citation

Kökten, H. (2023). "Eğitimde felsefi sorgulama ve çocuklar için felsefe (P4C)". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(3), 1-33.

Metrikler

Search on Google Scholar


Total Views

0

Total Downloads

0