Publication:
Hudavendigar vilayeti salnamelerine göre Bursa'da eğitim-öğretim

dc.contributor.advisorHızlı, Mefail
dc.contributor.authorEkşi, Çağlar
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİslam Tarihi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-19T07:30:25Z
dc.date.available2019-11-19T07:30:25Z
dc.date.issued2017-10-26
dc.description.abstractİslâm Tarihi boyunca eğitim-öğretim gerek toplumun gerekse de devletin birinci derecede önem verdiği faaliyetlerden olmuştur. Osmanlı Devleti'nde de artan fetihlerle birlikte eğitim-öğretim faaliyetleri hem artmış hem de daha nitelikli bir hal almıştır. Fakat zamanla devletin içine düştüğü koşullar neticesinde eğitim-öğretim hizmetlerinde de birtakım bozulmalar ortaya çıkmıştır. Devlet gerek bunları çözmek için gerekse içine düşülen sıkıntılara çare bulmak için eğitim-öğretim alanında birçok değişiklikler yapmıştır. Bu değişiklikler her ne kadar sorunlara çare olamasa da daha sonraki nesiller için faydalar sağlamıştır. Hudâvendigâr Vilâyeti'nin merkez sancağı olan Bursa Sancağı da eğitim-öğretim hizmetlerinden payına düşeni alan şehirlerin başında geliyordu. Tanzimat'tan sonra eski ve yeni usul eğitimin bir arada yapıldığı bir yer olan Bursa'da, bu anlamda yerli ve yabancı birçok modern mektep kurulmuş ve bu mekteplerden birçok öğrenci yetişmiştir. Seneler geçtikçe mevcudu artan bu mektepler Tevhid-i Tedrisat'a kadar varlıklarını sürdürmüşlerdir.
dc.description.abstractEducation has been of importance for society and governments during the history of Islam. Parallel to the development of the ottoman state, education and training activities have spread and become more qualified. But, as a result of the conditions that the state have fallen into overtime, some deterioration has occurred in the education and training services. The government made lots of changes to solve these problems and find solutions for education system. Although these changes couldn't solve the problems, they benefited society in the next generations. Bursa is the center city (sanjak) of Hudavendigar Province. After the Tanzimat, a lot of local and foreign schools was built in Bursa, in which old and new education systems was applied and many students were educated and graduated from. Numbers of these schools eventually increased and continued to exist until the Tevhid-i Tedrisat law.
dc.format.extentXIV, 112 sayfa
dc.identifier.citationEkşi, Ç. (2017). Hudavendigar vilayeti salnamelerine göre Bursa'da eğitim-öğretim. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1719
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectHudavendigar vilayeti
dc.subjectBursa sancağı
dc.subjectEğitim-Öğretim
dc.subjectSalname
dc.subjectHudavendigar province
dc.subjectBursa sanjak
dc.subjectEducation
dc.subjectYearbook
dc.titleHudavendigar vilayeti salnamelerine göre Bursa'da eğitim-öğretim
dc.title.alternativeEducation in Bursa according to the yearbooks of Hudavendigar province
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı/İslam Tarihi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
481446.pdf
Size:
2.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: