2008 Cilt 27 Sayı 2
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2008 Cilt 27 Sayı 2 by Subject "Consumer values"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Tüketici değerlerinin pazarlamadaki yeri ve genç tüketiciler üzerine bir araştırma(Uludağ Üniversitesi, 2008) Dülgeroğlu, İsmail; Uludağ Üniversitesi/İktisat İdare Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.Araştırmanın amacı blue jean satın alan ve kullanan 18-25 yaş grubundaki gençlerin sahip oldukları değer yapılarını tespit etmektir. Bu sayede gençlere yönelik pazarlama faaliyetleri şekillendirilebilir. Örnekleme yöntemi kota örneklemesi nedir. Ön araştırma yapılmıştır. Ön araştırmada tespit edilen değerler ile araştırma yapılmış ve veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Pazar bölümlendirmesi çalışması yapıldığından kümeleme analizi tercih edilmiştir. Kümeleme analizi sonucunda tüketici değerlerinin altı ayrı kümede toplandığı tespit edilip, bu kümeler bulundurdukları değerlere göre incelenip yorumlanmıştır. Pazarlama açısından bu kümeler incelendiğinde her kümenin farklı değerlerden meydana geldiği gözlemlenmektedir. Kümelerin içinde bulunan değerlerin küme içinde birbirleri ile anlamlı ilişkileri vardır. Her kümenin bulundurduğu farklı değerler itibariyle farklı talep yapıları vardır. Bu farklı talep yapılarına göre pazarlama karması düzenlenebilir.