2014 Cilt 27 Sayı 1
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "5E Modeli" bazında 2014 Cilt 27 Sayı 1 gözat
Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
Öge Açık Erişim İnsanda bazı kalıtsal özelliklerin 5E Modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2014-04-22) Özbudak, Zeynep; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.Bu çalışmada, bazı kalıtsal özelliklerin (kan grupları, saç, göz ve ten rengi ile boy gibi) 5E modeline dayalı etkinliklerle öğretiminin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılının güz döneminde Kocaeli’ne bağlı dört ortaokulda öğrenim gören 212 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Başarı Testi ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Ölçeği ile Kalıcılık Testi kullanılmıştır. Veriler tek grup t testi ve eşleştirilmiş grup t testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular deney grubunda, akademik başarı ve öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeylerinin kontrol grubuna göre daha yüksek olduğunu, uygulama sonucunda deney grubunda fen bilimlerine yönelik olumlu tutumun önemli ölçüde artmış olduğu görülmüştür.