2004 Cilt 13 Sayı 2
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Arapça'nın öğretimi" bazında 2004 Cilt 13 Sayı 2 gözat
Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
Öge Açık Erişim Dil öğretimi, dilbilgisi ve Arapça(Uludağ Üniversitesi, 2004) Güler, İsmail; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Dil öğretimi alanında süre giden araştırmalar yapılmaktadır. İnsanoğlu birçok konuda olduğu gibi bu konuya da son noktayı koymamıştır. Klasik gramer temelli öğretim yöntemlerine tepki olarak geçtiğimiz yüzyıl ortalarında ileri sürülen yeni yöntemler de günümüzde eleştirilmiş, grameri bütünüyle dışlamış olmalarının bir eksiklik olduğu tespit edilmiştir. Bu yüzden öğrenilen yabancı dilde ileri düzeye çıkabilmede gramer bilgisinin kaçınılmaz olduğu dile getirilmiştir. Özellikle Chomsky'nin dilbilimde yaptığı yenilikler dil öğretimi alanına taşınınca bu alanda yapılan çalışmala- ) ikilisinin dilin toplumsal boyutunu göz ardı ettiği için uygulamada yeterli olmadığı saptaması üzerine hem dil inceleme hem de öğretme yöntemlerinde dilin toplumsal boyutunu vurgulayan yeni bir kavram communicative competence (iletişim ) yeni çalışmalara damgasını vurmuştur. Buradan hareketle de dil öğretiminde bağlamın önemi üzerine daha fazla durulur olmuştur.