Browsing by Author "Aydin, Kerim"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Din eğitimi açısından İsra Suresi(Uludağ Üniversitesi, 2014-08-26) Aydin, Kerim; Şanver, Mehmet; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı.Günümüzde Müslümanların tâbi olduğu Kur'an, gelecekte de ilke, metod ve düsturlarıyla, yani aynı ilahi prensipleriyle geçerliliğini koruyacaktır. İnsanlık var olduğu sürece mü'minler ve hatta bütün insanlık, nesillerin eğitimi için her zaman Kur'an'dan faydalanacaktır. Kur'an, bu nedenle bir rehber ve aynı zamanda bir eğitim kitabıdır. Din eğitimi bilim dalı yeni bir alan olmasından dolayı yapılan çalışmalar henüz yeterli görülmemektedir. Özellikle Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in yaşantısı üzerine eğitim yönüyle yapılacak birçok çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır. İsra Suresi'nin inceleneceği bu çalışmada, hem belirli ayetlere hem de surenin bütününe eğitim penceresinden bakılacaktır. Ayetlerdeki hitap özelliklerinde görülen eğitsel yöntem, ilke ve özellikler ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. Ayrıca surede yer alan ayetlerden, insanın karakteristik yapısını yansıtan özelliklerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma iki bölüm halinde ele alınmaktadır. İlk bölümünde surede incelecek olan metod ve ilkelerin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacak kavramlar açıklanmakta, daha sonra sure hakkında genel bilgi verilmektedir. İkinci bölümde ise surede yer alan metod ve ilkeler açıklanmakta, ayetlerin eğitsel açıdan incelenmesiyle ortaya çıkan metod ve ilkeler ortaya konulmaktadır. Ayrıca bu incelemeyle elde edilen kişilik ve karakter özelliklerine de yer değinilmektedir.Item İsrâ sûresi’ne eğitsel bir bakış(Uludağ Üniversitesi, 2014) Aydin, Kerim; Şanver, Mehmet; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Kur’an-ı Kerim, ihtiva ettiği eğitim ilke ve yöntemleriyle geçerliliğini koruyan, insanlık var olduğu sürece bütün insanlık için, nesillerin eğitimi adına her zaman faydalanılacak bir kitaptır. Kur’an, bu nedenle bir rehber ve aynı zamanda bir eğitim kitabıdır. İsrâ Sûresi’nin incelendiği bu makalede, hem belirli ayetlere, hem de sûrenin bütününe eğitim penceresinden bakılmıştır. Bu bağlamda, Kur’an’ın bütününde olduğu gibi, İsrâ Sûresi’nde de, tebliğ ve terbiye sürecinde bir takım eğitsel ilke ve yöntemlerin yer aldığı tespit edilmiş ve ayetlerdeki bu eğitsel ilke, yöntem ve özellikler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Tespit edilen yöntem ve ilkeler, insanın bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor özellikleri açısından değerlendirilmiştir.Item Kültürlerarası din eğitimi(Uludağ Üniversitesi, 2015) Aydin, Kerim; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Kültürlerarası din eğitimi, özellikle ülkemiz açısından oldukça yeni bir alandır. Türkiye’de ilk ve orta öğretim kurumlarında zorunlu bir ders olarak okutulan ve mezhepler üstü bir yaklaşımla öğretimi hedeflenen Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi (DKAB) dersinde, öğrencilerin diğer din ve kültürlerden de haberdar olmaları istenir. Bu maksatla, DKAB öğretmeni yetiştiren kurumlarda “Kültürlerarası Din ve Ahlak Öğretimi” dersi okutulmaktadır. Bu kitap, yazarların da ifade ettiği üzere, bu alanda ortaya çıkan yeni bir ihtiyaca cevap vermek üzere hazırlanan ders notlarının yeniden gözden geçirilmesi ile ortaya çıkmış bir çalışmadır.