Dilekçi, AtillaKaratay, HalitKoçyiğit, Sezgin2024-04-172024-04-172023-05-13Dilekçi, A. vd. (2023). "Türkçe öğretmenlerinin liselere geçiş sistemi’ne ilişkin görüşleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 517-533.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1264535https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3008325https://hdl.handle.net/11452/41139Bu araştırmada, Liselere Geçiş Sisteminin (LGS) Türkçe dersi öğretim programı ve dil becerileri ile ilişkisini, Türkçe derslerinin işlenmesine yönelik etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bunun yanında sınavın öğrenciler, öğretmenler ve veliler üzerindeki etkileri de incelenmiştir. Araştırma durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre belirlenmiştir. 20 Türkçe öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizi yapılmış ve raporlanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin sınavdan dolayı derslerde okuma becerisi odaklandıkları ve diğer dil becerilerini ihmal ettikleri belirlenmiştir. Öğretmenler öğrencilerin sınavda soru olarak karşılarına çıkan dil bilgisi konularının öğretimini önemsemektedir. Araştırmada LGS sınavının ve soru yapısının öğretmenlerin ders işleme planlarını, kaynak kullanımını ve zaman kullanımlarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlere göre bu sınav hem öğrencileri hem de velileri psikolojik, sosyal ve ekonomik bakımdan etkilemektedir.This study is aimed to reveal the relationship of High School Transition System with the Turkish curriculum and language skills and its effects on the teaching of Turkish lessons. In addition, it investigatedthe opinions of the effects of the exam on students, teachers and parents. The research was designed as acase study. The study group was determined according to convenience sampling, which is one of thepurposeful sampling techniques. Interviews were held with 20 Turkish teachers. Content analysis of theobtained data was performed and reported. In the research, it was determined that the teachers focused onreading skills in the lessons because of the exam and neglected other language skills. Teachers attachimportance to the teaching of grammar subjects that students come across as questions in the exam. In theresearch, it has been determined that the LGS exam and the question structure affect teachers' lesson plans,resource use, and time use. In addition, according to the teachers, this exam affects both students and parentspsychologically, socially, and economically.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLiselere geçiş sistemi (LGS)Türkçe sınav sorularıOrtaokul öğrencileriSınav kaygısıHigh school transition system (LGS)Turkish language exam questionsSecondary school StudentsExam anxietyTürkçe öğretmenlerinin liselere geçiş sistemi’ne ilişkin görüşleriTurkish teacher’s opinions of the high school transition systemArticle517533362https://doi.org/10.19171/uefad.1264535