Aşkın, Zehragül2020-05-262020-05-262010Aşkın, Z. (2010). "Aşkınsal çıkarsamanın ontolojik temellendirilişi". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 14, 11-26.2645-8950http://hdl.handle.net/11452/10877Heidegger’de kavram, Kant’ta olduğu gibi farklı tasarımları bir bilinçte tasarımlayabilen ve kendi içeriklerini a priori olarak kendilerinde taşıyan, saf nosyonlara karşılık gelmektedir. Nosyonların, anlama yetisinin işlevlerinden nasıl kaynaklandığını araştıran Heidegger, bu bağlamda “Saf anlak kavramlarının çıkarsanması” olarak Aşkınsal Çıkarsama’nın, Kant’ta nasıl gerçekleştiğini ve gerçek anlamını oluşturan, ontolojik özünü sorun edinmektedir. Makale Heidegger’in, Kant’taki görü ve kavramlar (kategoriler) arasındaki uçurumu, saf anlama yetisi kavramlarının görüsel temeline işaret ederek, nasıl aştığını açıklama çabası içinde olacaktır.Bei Heidegger entspricht der Begriff der reinen Notionen, die die unterschiedlichen Vorstellungen in einem Bewußtsein zu bilden vermögen und ihre Implikationen a priorisch bei ihnen selbst tragen. Heidegger, wer untersucht, wie die Notionen aus den Funktionen des Erkenntnisvermögens entspringen, problematisiert das ontologische Wesen der transzendentalen Deduktion als “der Deduktion der reinen Verstandesbegriffe” im tiefsten Sinne und wie sie sich bei Kant realisiert. Die vorliegende Abhandlung bemüht sich darum, zu erklären, wie Heidegger die Kluft zwischen Anschauung und Begriff dadurch überwand, daß er auf den intuitiven Ursprung von Begriffe des reinen Erkenntnisvermögens hinwies.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAşkınsal çıkarsamaGörüSyndosisKategorilerOntolojik sentezDer Transzendentalen deduktionAnschauungSyndosis kategorienDie Ontologische synthesisAşkınsal çıkarsamanın ontolojik temellendirilişiDie Ontologische grundlegung zur transzendentalen deduktionArticle14