Özdemir, EmineŞeker, Burcu Sezginsoy2020-10-062020-10-062018-12-17Özdemir, E. ve Şeker B.S. (2018). “İlkokul öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi ve metaforik algılarının sınıf öğretmenleri ile karşılaştırılması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 32(1), 167-191.1301-3416https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/730778http://hdl.handle.net/11452/13209Bu çalışma 29-31 Mart 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilen “1.Uluslar Arası Temel Eğitim Kongresi”nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.Bu çalışmada karma araştırma deseni kullanılarak yöntem çeşitlemesi yoluna gidilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir ili Karesi merkez ilçesine bağlı basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen iki ilkokulda yer alan 150 dördüncü sınıf öğrencisi ve 15 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Nicel veriler Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği ile, nitel veriler açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin cinsiyet/okul değişkenlerine göre matematik kaygılarının farklılık göstermediği, öğrencilerin ve öğretmenlerin matematiğe ilişkin metaforik algılarının benzerlik gösterdiği, öğrencilerin en fazla matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirme alt teması için metafor ürettiği ve matematiğe ilişkin algılarını en çok oyun, bulmaca, eğlence, işlem, ders, uzay, yaşam metaforları ile açıkladıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematik kaygılarının nedenlerine ilişkin görüşlerinin yaklaşık % 25’inin öğrenci-ilişkili, % 75’inin öğretim-ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin matematiğe ilişkin olumlu görüşe sahip oldukları ortaya konmuştur.In this study, method variation was performed by using mixed methods research design. 150 fourth grade students and 15 primary school teachers in two primary schools affiliated to Balıkesir Province Karesi Central Sub-province which were selected by simple random sampling method constituted the study group of the research. Quantitative data were collected via Mathematics Anxiety Scale, The qualitative data of the research were collected via an interview form which was comprised of open-ended questions. According to results mathematics anxieties of students do not differ according to the gender or school variables; metaphorical perceptions of students and teachers related to mathematics resemble; students produced mostly the metaphor for subtheme of developing positive attitude related to mathematics; students explained their perception related to mathematics mostly with the metaphors of game, puzzle, fun, operation, lesson, space, life. It was determined that opinions related to reasons of mathematics anxiety of students are 25% student-related, %75 teaching-related. It was revealed that primary school teachers expressed positive opinions related to mathematics.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlkokul 4. sınıf öğrencileriMatematik kaygısıMetaforSınıf öğretmeniPrimary school 4th grade studentsMathematcs anxietyMetaphorPrimary school teachersİlkokul öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi ve metaforik algılarının sınıf öğretmenleri ile karşılaştırılmasıInvestigation of mathematical anxiety of primary school students and comparison of metaphorical perceptions with classroom teachersArticle167191321