2020-06-152020-06-152005Kartal, E. (2005). "Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 18(2), 383-393.2667-6788http://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152327/5000138136.pdf?http://hdl.handle.net/11452/11224Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Prof. Dr. Neriman Eratalay'ın danışmanlığında Erdoğan Kartal tarafından hazırlanan "La place et les fonctions des produits multimédias dans la didactique du Français langue étrangère" adlı doktora tezine dayanılarak hazırlanmıştır.Bu çalışmanın amacı, ses ve görüntü üretip aynı zamanda bunları çoğaltıp yaymaya yarayan, ilk gramofondan bugünkü çoklu-ortamlı bilgisayarlara kadar istisnasız bütün teknolojik buluşların aslında hep aynı öğrenme kuramı (davranışçılık) temel alınarak dil öğretiminde nasıl ders aracı yapıldığını göstermek ve söz konusu araçların, ilgili ekonomik çevrelerce, eğitsel kaygılardan uzak, ticari bir anlayışla pazarlanarak alanın nasıl endüstriye dönüştürüldüğünü veriler aracılığıyla ortaya koymaktır.The aim of the present study is to show how all innovations, without any exceptions, which produce not only sound and image but also extend these after reproducing from the first gramophone to today’s multimedia aids are used in language teaching as a course material considering the same learning theory (behaviourism) and to also indicate how the language learning area has been turned into an industry by the marketing of the materials in question without educational anxiety by the related economic authorities.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYabancı dil öğretimiBilişim ve iletişim teknolojileriDil öğretim endüstrisiForeign language teachingInformation and communication technologiesLanguage learning industryBilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisiInformation-communication technologies and language teaching industryArticle383393182