Salı, PınarŞahin, Şeyma Tükenmez2024-09-112024-09-112024-06-26https://hdl.handle.net/11452/44564Input-based Instruction is a teaching method involving manipulating input L2 learners are exposed to or need to process (R. Ellis, 2012). Input Flood (IF) is the technique that includes repetition of the target structure in a text (Hernandez, 2011). Processing Instruction (PI) is the technique aiming to make a form-meaning connection by changing the processing strategies of learners in interpreting and processing input (Benati, 2016). This study aims to investigate the effect, if any, of the instruction on learning of the Reductions in English Relative Clauses structures, and sentence- and discourse-level recognition and production tests. In this quasi-experimental study adopting mixed research methods and Convenience Sampling, a two-group pretest-posttest-delayed posttest (2x3) design was adopted. As participants, second-year university students learning English as a foreign language at a state university in Türkiye were divided into two groups, IF and PI groups, given an Explicit Information worksheet and activities with both techniques. Data collection took place with pre-test, post-test, and delayed post-test with sentence-level and discourse-level recognition and production tests, and open-ended questions. For validity and reliability, tests and materials were evaluated by three experts. In the pilot phase of the study, the Cronbach Alpha test showed reliable results (.891). For dataanalysis, Friedman and Wilcoxon Signed-Rank tests were run, and coding and content analysismethods were used. Findings demonstrate, that in all tasks, PI shows more progress in the shortterm, but, the IF group exhibited more substantial advancements over time. The progress in production tasks surpassed that of recognition tasks, and the progress in discourse-level tasks surpassed sentence-level tasks. It is plausible to claim PI and IF yield heightened effectivenessand durability, particularly in production tasks and discourse-level tasks, in the acquisition of English reductions in relative clauses. This study is important in that it compares IF and PI techniques, measures discourse-based materials and practices, and aims to contribute to secondlanguage teaching literature.Girdi Temelli Öğretim Yöntemleri, yabancı dil öğrenen öğrencilerin maruz kaldığı ve yaişlemden geçirdikleri girdinin manipüle edildiği bir öğretim yöntemidir (R. Ellis, 2012). Girdi Akışı, hedef yapının metinde birçok kez tekrar edilmesi tekniğidir (Hernandez, 2011).Yapılandırılmış Girdi, dil girdisini anlama ve işleme sürecinde öğrencilerin işleme stratejilerini değiştirerek yapı ve anlam arasında bağ kurmayı amaçlayan bir tekniktir (Benati, 2016). Girdi Temelli Öğretim Yöntem tekniklerinin İngilizce Sıfat Cümleciğinde Kısaltma yapılarının öğrenimindeki, varsa, etkisini ve cümle- ve söylem-temelli yorumlama ve söz üretimine dayalı testlerdeki etkinliği çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Türkiye’de bir devlet üniversitesinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite ikinci sınıf öğrencileri çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elverişlilik Örneğinden faydalanılan ve karma araştırma yöntemlerini benimseyen bu yarı-deneysel çalışmada, iki gruplu ön test-son test-gecikmeli son test (2x3) deseni benimsenmiştir. Katılımcılar Girdi Akışı ve Yapılandırılmış Girdi grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Gruplara hedef gramer yapısının kuralları ve belirlenen tekniğe uygun çalışma kağıtları verilmiştir. Cümle- ve söylem-temelli yorumlama ve üretme testleriyle ön test, son test ve gecikmeli son test olarak üç aşamada veri toplanmıştır. Katılımcılardan materyallere dair görüş ve tutumlarını ölçen açık uçlu soruları yanıtlamaları istenmiştir. Geçerlilik ve güvenilirlik için kullanılacak test ve materyaller üç uzman tarafından değerlendirilmiştir. Pilot çalışmada Cronbach Alpha testi sonuçları (,891) çalışmanın güvenilir olduğunu göstermiştir. Veri analizinde nicel Friedman and Wilcoxon Signed-Rank testlerine ilaveten kodlama ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular, tüm testlerde Yapılandırılmış Girdi tekniğinin kısa sürede daha yüksek sonuçlar vermesine rağmen uzun vadede Girdi Akışı tekniğindeki ilerlemenin Yapılandırılmış Girdi tekniği sonuçlarını aştığını göstermiştir. Ek olarak, üretme testlerindeki ilerlemenin anlama testlerindekinden fazla olduğu ve söylem-temelli testlerdeki ilerlemenin cümle-temelli testlerdekinden fazla olduğu bulunmuştur. Çalışmanın bulguları İngilizce Sıfat Cümleciklerinde Kısaltma yapılarının öğreniminde, Yapılandırılmış Girdi ve Girdi Akışı tekniklerinin, bilhassa söylem-temelli ve üretme testlerinde, etkili olabileceğini göstermiştir. Bu çalışma, Girdi Akışı ve Yapılandırılmış Girdi tekniklerini kıyaslaması, söylem-temelli hazırlanan materyal ve uygulamaları ölçmesi ve ikinci dil öğretimi literatürüne katkı sağlamayı amaçlaması bakımından önemlidir.XVI, 125 sayfaeninfo:eu-repo/semantics/openAccessInput-based fonF instructionInput floodProcessing instructionGirdi temelli öğretim yöntemleriGirdi akışı öğretim yöntemiYapılandırılmış girdi öğretim yöntemiThe effects of processing instruction and input flood on L2 grammar knowledge through the use of sentence-based and discourse-based materialsCümle- ve söylem-temelli materyallerin kullanımıyla ikinci dilde gramer bilgisi ediniminde yapılandırılmış girdi ve girdi akışı yöntemlerinin etkilerimasterThesis