2020-10-232020-10-231986Çetin, A. (1986). "Kur'an öğretim tarihi ve öğretim kurumları". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 95-101.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144263http://hdl.handle.net/11452/13500Kur'an öğretimi, müslümanlar üzerine farz-ı kifâyedir. Bu bakımdan, bir top lum içinde bir grup müslümanın, Kur’an öğretimiyle meşgul olması gerekmektedir. Ayrıca bu işle meşguliyet, âyet ve hadislerle teşvik edilmekte ve bir "ibâdet" olarak değerlendirilmektedir. Kur'an-ı Kerim'in imâliyle başlayan Kur’an öğretimi, günümüze kadar, hem yazılmak ve hem de okunup ezberlenmek yoluyla, kesintisiz olarak sürdürülmüştür. Evler, dükkânlar, câmi ve mescidler, okullar.. Kur'an öğretiminin yapıldığı başlıca yerlerdir. Hz. Peygamber zamanında, başta Suffe Mektebi olmak üzere bazı yerlerde okullar açıldı. Daha sonra bu okulların sayısı giderek arttı. Ve zamanla, eğitim ve öğretimin kademeleşmesi ve gelişmesine paralel olarak, Kur'an ta'limi ilk, orta ve yüksek öğretim seviyesinde iyice yerleşip gelişti. Islâm Tarihi boyunca, gerek devlet adamları, gerekse toplumun zenginleri ve halk, yaptırdıkları câmilerin yanında, bir de Kur'an öğretiminin yapılacağı okullar açtılar. Ayrıca, medreselerin bünyesinde de yer alan bu okullar, çeşitli devirlerde "Dâru'l-Kur'ân”, "Dâru'l-Huffâz" ve "Dâru'l-Kurrâ" isimleriyle anılmışlardır.In this article the history o f the instruction of Quran and the institutions es- tablished for thisaim are being studied.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKur'an öğretimiSuffe mektebiİlahi sorumlulukİbadetQuranInstitutionsKur'an öğretim tarihi ve öğretim kurumlarıThe history of the instruction of Quran and the institutions of instructionArticle9510111