Çelikler, DilekAksan, Zeynep2020-08-202020-08-202011-04-01Çelikler, D. ve Aksan Z. (2011). “Determination of pre-service elementary science teachers’ knowledge level about greenhouse effect”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(1), 31-45.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153428http://hdl.handle.net/11452/12343The aim of this study is to determine pre-service elementary science teachers’ knowledge level about greenhouse effect. In the study, the questionnaire of 36 items was applied to 319 pre-service elementary science teachers by using scanning model. Percentage (%), frequency (f) and single factor variance analysis were done by using SPSS statistical package program for the data gained from the application. As a result of the analysis it was stated that the students have some misconceptions about greenhouse effect and that there was not a significant difference among the pre-service elementary science teachers’ knowledge level about greenhouse effect according to their grade level.Bu araştırma ile Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sera etkisi hakkındaki bilgi düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılarak 36 ifadeden oluşan anket 319 Fen Bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulamadan elde edilen verilere SPSS istatistik paket programı kullanılarak yüzde (%), frekans (f) ve tek faktörlü varyans analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin sera etkisi ile ilgili bazı yanlış kavramalarının olduğu ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sera etkisi hakkındaki bilgi düzeyleri arasında, sınıf seviyelerine göre anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessPre-service elementary science teachersGreenhouse effectKnowledge levelFen bilgisi öğretmen adaylarıSera etkisiBilgi düzeyiDetermination of pre-service elementary science teachers’ knowledge level about greenhouse effectFen bilgisi öğretmen adaylarının sera etkisi hakkındaki bilgi düzeylerinin saptanmasıArticle3145241