Özer, GökhanSavaş, Orhan2021-03-152021-03-152002Özer, G. ve Savaş O. (2002). " Türk hazır giyim sektöründe hedef maliyet yönetim sisteminin uygulanabilirlik düzeyi ve çeşitli firma özelliklerinin bu düzey üzerindeki etkileri". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1),219-235.1301-3386http://hdl.handle.net/11452/17713Bu çalışmanın amacı, Türk hazır giyim sektöründe hedef maliyet yönetim sisteminin uygulanabilirlik düzeyini ve bu düzey üzerinde çeşitli firma özelliklerinin etkilerini araştırmaktır. Araştırmamızın sonuçlarına göre, Türk Hazır Giyim Sektöründe “kesinlikle uygulanamaz”, “uygulanamaz”, “uygulanabilir”, “uygulanır” ve “kesinlikle uygulanır” şeklinde beş seviyede ölçülen uygulanabilirlik düzeyi, “uygulanır” olarak belirlenmiştir. Bulgularımız, uygulanabilirlik düzeyinin; firma büyüklüğü, ihracat miktarı gibi bir dizi firma karakteristiğinden etkilenmekte olduğunu ortaya koymaktadır.The purpose of this study is to investigate the applicability level of target costing management system in Turkish ready to wear industry and to explore the effects of various firm characteristics on this level above mentioned. According to the results of our research, the applicability level of target costing management system which has been measured as “certainly unapplicable”, “unapplicable”, “neither applicable nor unapplicable”, “applicable” and “certainly applicable” in Turkish ready to wear industry is applicable ( 57 .3=X ). This study has also showed that the applicability level of target costing management system has been affected from various firm characteristics such as firm size, export etc.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHedef maliyet yönetim sistemiTarget costing management systemTürk hazır giyim sektörüHedef maliyet yönetim sisteminin uygulanabilirlik düzeyiÇeşitli firma özellikleriTurkish ready to wear industryThe applicability level of target costing management systemVarious firm characteristicsTürk hazır giyim sektöründe hedef maliyet yönetim sisteminin uygulanabilirlik düzeyi ve çeşitli firma özelliklerinin bu düzey üzerindeki etkileriArticle219235211