Demirbilek, Muhammet2020-09-242020-09-242016-01-31Demirbilek, M. (2016). “Tıp fakültesi öğretim üyelerinin öğretimde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı hakkında görüşlerinin araştırılması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 29(1), 1-23.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/228003http://hdl.handle.net/11452/12894Bu araştırmanın amacı; tıp eğitiminde simülasyonların kullanımı hakkında tıp fakültesi öğretim üyelerinin fikirlerini, algılarını ve deneyimlerini ortaya koymaktır. Yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları incelendiğinde, ders aktivitelerinde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanan tıp fakültesi öğretim üyeleri simülasyonları; teorik bilgileri görsel ve pratiğe yönelik araçlarla desteklemek, kalıcılığı sağlamak, dikkat çekmek, güvenli gözlem yapmak ve uygulama ve değerlendirme amaçlı kullandıkları ortaya çıkmıştır. Derslerinde simülasyonu tercih etmeyen öğretim üyelerinin simülasyon kullanmama sebepleri; teknolojik alt yapı yetersizliği, gerekli yazılım ve programlar, maliyet, yenilikçi zihniyet eksikliği, alanda eğitimli personel eksikliği, Türkçe yazılım eksikliği, zaman kısıtı, alanında simülasyon olmaması, bilgi-becerilerin gerçeğe transfer edilememesi, dikkati dağıtması şeklinde ortaya çıktığı görülmektedir.The purpose of this research is to investigate the opinions, perceptions, and experiences of academic faculty in medical schools about using medical simulations in medical education. The research data were collected using semi-structured interview technique in qualitative data collection method and analyzed employing thematic analyses. The analysis of the data revealed that the main reasons using simulations in medical education are to support theoretical knowledge with visuals and practical tools, to retention of transferred knowledge, to grab attention, to make safe observations, to make practical applications and to assess student performance. Reasons for academic faculties who are not prefer using simulations in their classes are the lack of technological infrastructure, the cost of the necessary software, lack of innovative mindset, lack of well-trained staff, lack of Turkish software, lack of time, lack of accessible medical simulations, lack of transferring skills into a reality and distracting feature of simulations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTıp eğitimiSimülasyonTıbbi simülasyonlarMedical educationSimulationsMedical simulationsTıp fakültesi öğretim üyelerinin öğretimde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı hakkında görüşlerinin araştırılmasıThe investigating of faculty of medicine academic staffs’ opinions about the use computer based simulationArticle123291