2020-10-072020-10-072018-11-11Kurt, M. (2018). “Özel eğitim araştırmaları için alternatif bir araştırma deseni: Denekler arası eş zamanlı olmayan çoklu başlama düzeyi deseni”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 32(1), 193-206.1301-3416https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/730790http://hdl.handle.net/11452/13211Denekler arası eş zamanlı olmayan çoklu başlama düzeyi deseni, çoklu başlama düzeyi deseninin bir varyasyonudur. Bu desen, bir bağımlı değişkenin farklı katılımcılara uygulandığı üç ya da daha fazla A-B deseni serisinden oluşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, denekler arası eş zamanlı olmayan başlama düzeyi deseninin özelliklerini, avantajlarını, sınırlılıklarını ve nasıl uygulanacağını betimlemenin yanı sıra yurt içi alan yazına dâhil etmektir.Non-concurrent multiple baseline design is a variation of multiple baseline design. This design consists of a series of three or more A-B designs applied to different participants in a dependent variable. The purpose of this study is to describe the characteristics, advantages, limitations and how to apply the design. Besides it is very important for domestic area for academic researches.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTek denekli deneysel desenlerÇoklu başlama düzeyi deseniDenekler arası eş zamanlı olmayan çoklu başlama düzeyi deseniSingle subject experimental designNon-concurred multiple baseline design accross subjectsÖzel eğitim araştırmaları için alternatif bir araştırma deseni: Denekler arası eş zamanlı olmayan çoklu başlama düzeyi deseniAn alternative design for research in special education: The non-concurrent multiple baseline design across subjectsArticle193206321