2020-04-292020-04-292001-04-01Sungurtekin, Ş. (2001). " “Uygulamalı çevre eğitimi projesi” kapsamında ana ve ilköğretim okullarında “müzik yoluyla çevre eğitimi” ". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 167-178.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153180http://hdl.handle.net/11452/10499Günümüzde küresel ısınma ve insanların doğal kaynakları daha yoğun olarak kullanmaları sonucunda çevre sorunları büyük ölçüde artmıştır. İnsan ile doğa arasındaki ilişkiler giderek bozulmaya başlamış, ve bunun sonucu olarak da çevre sorunlarının tartışılması gündeme gelmiştir. Sorunların giderilmesi, kalıcı çözümlerin sağlanması ve çevresine daha duyarlı nesillerin yetişmesi için okullardaki çevre eğitiminin gerekliliği önem kazanmıştır. Bu yazıda Müzik yoluyla öğrencilerde çevre bilincini oluşturma konusu irdelenmiş, Müzik derslerinde bu bilincin ne şekilde verilebileceği konusunda öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca Bursa’da yapılan “Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi” tanıtılmıştır.Durch die Globale Erwärmung und durch die intensive Verwendung der Menschen von natürlichen Quellen, sind die Problemen der Umwelt immermehr zugewachsen.Die Beziehung zwischen Mensch und Natur hat sich mit der Zeit verschlechtert. Das war der Grund worauf man anfang die Probleme der Umwelt zudiskutieren. Damit man klare Lösungen findet und damit auch junge Menschen mit ihrer Umwelt gut einkommen und die Natur schützen, ist die Umwelterziehung an Schulen sehr wichtig. In diesem Text werden viele Vorschläge eingegeben wie man mit Musik das Bewuβtsein der Schüler auf ihre Umwelt einziehen kann. Auch wird das Angewandte Umweltsproject die in Bursa statt fand vorgestellt.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMüzikÇevre eğitimiMusikUmwelterziehungMusicEnvironment education“Uygulamalı çevre eğitimi projesi” kapsamında ana ve ilköğretim okullarında “müzik yoluyla çevre eğitimi”"Environmental education through music" in primary and primary schools in the scope of "applied environmental education project"Article167178141