Onur, Jale2021-03-052021-03-051993Onur, J. (1993). ''Çeviri eğitiminde yeni bir yaklaşım''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 7-10.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/17112Koç Özel Lisesi son sınıf öğrencileri için çeviri derslerini planlarken amacım oldukça ileri düzeyde İngilizceleri olan bu öğrencilerin dil bilinçlerini ve dili kullanma becerilerini çeviri yoluyla daha da güçlendirmek, bireysel olarak zayıf taraflarının farkına varıp bunları gidermede onlara yardımcı olmaktı. Öğrencilerim lise son sınıfta olduklarından, üniversite sınaviarına hazırlanma telaşının onlar üzerindeki baskısını da dikkate alarak sınıfta atölye tipi bir çalışma yapmaya ve ev ödevi vermeye karar verdim. Kompozisyon dersleri için kullanılan "Aşamalı Yazı Süreci" (Process Writing) tekniği ile "Portföy" (Portfolio Writing) tekniğini çeviri derslerine uygulayarak oldukça esnek, rahat ve bireysel farklılıklara ve gereksinimlere cevap veren bir yöntem elde ettiğimi sanıyorum.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇeviri eğitimYaklaşımDil bilinciSınava hazırlıkÇeviri eğitiminde yeni bir yaklaşımArticle71081