Çankaya, CemaliDemir, Fatma2020-03-052020-03-052019Demir, F. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/9922Fiziksel aktivite bireyin günlük olarak yaptığı bedensel hareketlerin hepsidir. Mesleki tükenmişlik ise bireyin iş hayatında yaşadığı duygusal yorgunluk ve motivasyon kaybıdır. Her iki kavram da değişik demografik ve çevresel faktörlerden etkilenmektedir. Aynı zamanda da birbirleri arasında bir ilişki mevcuttur. Bu çalışma Bursa, Kocaeli, Balıkesir, Yalova, Bilecik ve Çanakkale illerinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişlik düzeylerini incelemektedir. Bu amaçla öğretmenlere anket uygulanmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlere uygulanan ankette öncelikli olarak demografik yapılarına ilişkin tanımlayıcı sorular yöneltilmiştir. Daha sonrasında katılımcıların fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişlik düzeylerine ilişkin sorular yöneltilerek geniş bir sorgulama yapılmıştır. Araştırmaya toplam 250 birey katılmıştır. III Geniş kapsamlı tanımlayıcı ve karşılaştırmalı bir analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda öğretmenlerin fiziksel aktivite ve tükenmişlik düzeylerinin birçok faktörden eş zamanlı olarak etkilendiği saptanmıştır. Aynı zamanda fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişliğin seviyeleri arasında genel olarak zayıf ve negatif düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Physical activity is all of the bodily movements performed daily. Vocational burnout is emotional tiredness and loss of motivation in business life. Both concepts are affected by different demographic and environmental factors. At the same time, there is a relationship between each other. This study examines physical activity and occupational burnout levels of physical education and sports teachers working in Bursa, Kocaeli, Balıkesir, Yalova, Bilecik and Çanakkale. In accordance with this purpose, a survey has been conducted for teachers. Initially, descriptive questions regarding demographic structures have been put. Afterwards, questions have been adressed about their physical activity and occupational burnout levels. A total of 250 V teacher participated in the research for examination of physical Activity and vocational burnout levels of physical education and sports teachers. A wide-ranging descriptive and comparative descriptive analysis has been performed. It has been detected that physical activity and occupational burnout levels of teachers are affected by many factors simultaneous. Likewise, it has been determined that there is a weak and negative significant correlation between physical activity and vocational burnout levels.IX, 96 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessFiziksel akttivitePhysical activityMesleki tükenmişlikBeden eğitimi ve spor öğretmeniVocational burnoutPhysical education and sports teachersBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesiExamination of physical activity and vocational burnout levels of physical education and sports teachersmasterThesis