Sezen, Hayrettin KemalBriukhanova, Natalia2022-02-272022-02-272021-06Briukhanova, N. ve Sezen, H. K. (2021). ''Human capital dimension of dıgitalization: A comparative study for Turkey and Russia''. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-23.1301-3386https://uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2021_1/mak01.pdfhttp://hdl.handle.net/11452/24692In this study, the Human Capital dimension of I-DESI digitalization index is focused for comparing the level of digitalization of Turkey and Russia. The index scores are listed for four sub-dimensions of the human capital dimension. Some descriptive statistics are presented and some figures are showed for the years studied. The variations for some period are determined if enough data exists. Within the framework of the findings, policy recommendations are put forward for leveraging digital transformation. It is seen that the recommendations vary for Turkey and Russia.Bu çalışmada, I-DESI dijitalleşme indeksinin İnsan Kaynağı boyutuna odaklanılmış, Türkiye’nin, Rusya'nın dijitalleşme düzeyleri diğer ülkeler ve birliklerin düzeyleri ile karşılaştırılmıştır. Dijitalleşme indeksinin insan kaynağı boyutunun dört alt grubu için değerler listelenmiştir. İncelenen zaman dönemleri için bazı tanımlayıcı istatistikler ve grafikler verilmiştir. Yeterli verinin olduğu bazı dönemler için değişimler belirlenmiştir. Elde edilen bulgular çerçevesinde, farklı alt gruplardaki dijitalleşme düzeylerine bağlı olarak, dijital dönüşümden yararlanma ve dönüşümü hızlandırmaya dönük her iki ülke için ayrı ayrı politika önerileri ortaya konulmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessHuman capital digitalization indexBasic skills and internet usageAdvanced skills and developmentI-DESİTurkeyRussiaİnsan kaynağı dijitalleşme indeksiTemel beceriler ve internet kullanımıİleri beceriler ve gelişmeTürkiyeRusyaHuman capital dimension of dıgitalization: A comparative study for Turkey and RussiaDijitalleşmenin insan kaynağı boyutu: Türkiye ve Rusya için karşılaştırmalı bir çalışmaArticle123401